انتها اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در دام های خوزستان

به گزارش ساری فان، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی خوزستان از انتها فاز اول واکسیناسیون دام ها بر علیه بیماری تب برفکی در استان اطلاع داد.

انتها اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در دام های خوزستان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خوزستان گفت: در عملیات فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی که از ابتدای مرداد ماه سالجاری شروع شده بود، تعداد 3 میلیون و 646 هزار راس دام سبک و سنگین در سطح استان تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفتند.

محمد آنتیک چی می گوید: بیماری تب برفکی بیماری ویروسی بسیار مسری با مقدار شیوع و کشندگی بالا در بین تمامی نشخوارکنندگان اهلی و وحشی است که می تواند خسارت مالی سنگینی به دامداران وارد کند.

به گفته او از علائم این بیماری می توان به تب بالا، بی اشتهایی، پرخونی مخاط ملتحمه چشم، لنگش وزیکول های دهانی و پستانی و تلفات بخصوص در سنین پایین و نوزادی اشاره نمود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی خوزستان گفت: برترین راه مبارزه با این بیماری واکسیناسیون کامل دام های سبک و سنگین، رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه و جلوگیری از خرید دام مشکوک و فاقد اطلاعات واکسینه و اضافه کردن آن ها به گله سالم است.

او گفت: این امر به همت و کوشش شبانه روزی همکاران بخش دولتی دامپزشکی استان در تمامی منطقه ها روستایی و عشایری در بازه زمانی 2 ماه صورت پذیرفت.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1559

به "انتها اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در دام های خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در دام های خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید