وقتی شهردار تهران دیپلمات شد، کلمات حناچی در گاردین چقدر ارزش دارد؟

به گزارش ساری فان، روزهای سخت پایتخت درحالی سپری می گردد که شهردار تهران با مذاکره و یادداشت نوشتن برای رسانه های خارجی سرگرم است.

وقتی شهردار تهران دیپلمات شد، کلمات حناچی در گاردین چقدر ارزش دارد؟

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، اگر درخیابان های پایتخت قدم بزنید متوجه می شوید که چهره شهر عوض شده و مردم با نگرانی های فراوان نسبت به مبتلا شدن به کرونا در خیایان ها قدم می زنند؛ از سوی دیگر مدیریت شهری تمام کوشش خود را برای مبارزه با کرونا انجام داد تا بتواند از پس غول کرونایی برآید، سازمان آتش نشانی شهر تهران شبانه روزی با تمام قوا درحال ضدعفونی کردن و گند زدایی و از سمت دیگر نیروهای دیگر شهرداری مشغول خدمت رسانی به مردم هستند. اما نقش مدیریت شهری تهران در این میان چقدر می تواند در راهنمایی نیروهای شهرداری تاثیرگذار باشد؟

حناچی تنها نماینده تهران

تهران روزهای حساسی را سپری می نماید و احتیاج به مدیریت بحران درچنین شرایطی را دارد، تنها نماینده پایتخت در ستاد ملی مقابله با کرونا پیروز حناچی است اما تا به امروز اقدامات و تصمیمات بزرگی برای تهران گرفته نشده است، شاید بزرگترین دستاورد آقای شهردار تعطیلی پارک ها و بوستان ها در روز طبیعت بود که تنها شهرداری تهران را نمی توان در این امر موثر دانست بلکه دستگاه های قضایی و نیروی انتظامی نیز در کنار شهرداری برای بستن بوستان ها دخیل بودند.

وقتی مدیران شهری دیپلمات می شوند

اخیرا مدیران شهری یکی از اهداف خود را بر ایجاد روابط دیپلماتیک با دیگر پایتخت های دنیا گذاشته و سعی دارند در چنین شرایط بحرانی که تهران درگیر آن است با دیگر شهرداران ارتباط بزنند، ملاقات با شهردار رم و آنکارا و همچنین ملاقات با سفرا کشور های فرانسه، ایتالیا، سنگاپور و... در شهر تهران راهکاری است که مشاوران جناب شهردار پیش روی او گذاشتند که معین نیست چه سودی برای مردم پایتخت دارد.

مرغ همسایه غاز است

اخیرا پیروز حناچی شهردار تهران طی یادداشتی در روزنامه انگلیسی گاردین شدیدا از تحریم های آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا و جنگ کشورها با این ویروس انتقاد کرد. او در این یادداشت آورده است که من به عنوان شهردار تهران روزانه مشاهده می کنم که جانهای مردم به دلیل کمبود اقلام پزشکی و دارو از دست میرود . سخنان آقای شهردار تحسین برانگیز است اماسوال اصلی اینجاست که آقای شهردار چرا در یک برنامه تلویزیونی به صورت مستقیم با مردم تهران و دنیا سخن نگفته و روزنامه انگلیسی را برای تیریبون خود انتخاب کرد.

واکنش رئیس خبرگزاری صدا و سیما به یادداشت حناچی

سید مهرداد سیدمهدی رئیس خبرگزاری صدا و سیما با انتشار توییتی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و نوشت که ملت ایران در 41 سال گذشته پایدار ایستاده و در برابر مسائل قد خم ننموده است.

در ادامه متن و توییت منتشر شده توسط رئیس خبرگزاری صدا و سیما را مشاهده می کنید: در 41 سال گذشته ملت ایران در سخت ترین شرایط قدخم نکرد و عزتمندانه ایستاد. حالا برای یک روزنامه انگلیسی! یادداشت ارسال می کنیم که تحریم ها ما را در مبارزه با کرونا فلج نموده! این ادبیات توهین به کادر درمانی، دستگاه های مختلف، گروه های جهادی، واحد های تولیدی و همه مردم است.

وزارت خارجه یا شهرداری!

شهردار تهران درجایگاه یک دیپلمات ظاهر شده و سعی نموده نقش وزارت خارجه و سفرای ایرانی در خارج کسور را در پایتخت ایران بازی کند و به رییس جمهور آمریکا که به نظر می رسد شهردار تهران را به خوبی نمی شناسد پند و اندرز می دهد. بی شک منتظر بودیم تا شهردار لندن نیز برای ابراز همدردی با مردم ایران یادداشتی را دریکی از روزنامه های کثیرالانتشار تهران منتشر کند اما این موضوع رخ نداد و از سوی دیگر شنیده ها حاکی از این است که برای چاپ یادداشت جناب شهردار مبلغی حدود 40 میلیون تومان هزینه شده است، به طوری که این یادداشت 500 کلمه ای آقای حناچی هرکلمه اش 80هزار تومان برای کلانشهر تهران هزینه برداشته است.

ترافیک پیشبینی شده

می توان بایک حساب سرانگشتی فهمید که این هزینه می توانست برای تهیه ماسک و دستکش برای رکارمندان شهرداری و یا رانندگان اتوبوسرانی هزینه گردد همچنین بعد از تعطیلات حضور سیل عظیمی از مردم در خیابان های تهران بودیم، شلوغ بودن ناوگان مترو و اتوبوس های شهرداری تهران از موضوعاتی بود که از شروع هفته شاهد این موضوع بودیم، انتظار می رفت حناچی به عنوان یکی از اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا قطعا می دانست که پس از تعطیلات تردد جمعیت 12 میلیونی تهران از سر گرفته می گردد و می توانست به ناوگان حمل ونقل برای آماده باش و خدمت رسانی بهتر دستورات لازم را صادر کند اما نه تنها یک روز پس از تعطیلات شاهد این موضوع نبودیم بلکه تا به امروز هم تصاویری از ناوگان حمل و نقل عمومی منتشر شده است.

آقای شهردار کجایی؟

امروز مردم تهران به دیپلمات و یا کسی که برای دولت آمریکا رجز بخوانند احتیاجی ندارند، مردم تهران احتیاجمند مدیریت شهری مقتدر و دلسوز هستند، در این میان حتی یک شب نبود که شهردار تهران به صورت سرزده به گرمخانه ها سر بزند تا در شرایط کرونایی از شرایط بی خانمان ها باخبر گردد یا حتی در چنین روزهای کرونایی سه شنبه های بدون خودرو خود با مردم در بی ارتی به اشتراک بگذارد.

تب دیپلماتیک

تب دیپلماتیک به مشاوران شهردار نیز سرایت نموده به طوری که غلامحسین محمدی به نمایندگی از شهرداری تهران با سفیر جنجالی چین نیز ملاقات داشته و ابراز همدردی با مردم چین نموده است، حال باید منتظر ماند تا ببینیم آیا دیگر معاونان شهردار نیز دست به رفتار دیپلماتیک خواهند زد یا خیر این موضوع را فقط زمان معین می نماید.

انتهای پیغام/4076/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 325

به "وقتی شهردار تهران دیپلمات شد، کلمات حناچی در گاردین چقدر ارزش دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی شهردار تهران دیپلمات شد، کلمات حناچی در گاردین چقدر ارزش دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید