همکاری های بین استانی میان ایران و اوکراین فعال گردد

به گزارش ساری فان، سرگی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران با رئیس و هیات نمایندگان اتاق یزد ملاقات و گفت وگو کرد. برنامه ریزی برای سفر هیات های تجاری دو طرف و همچنین مذاکره بر سر نحوه توسعه همکاری ها و مبادلات مالی، از مهم ترین مسائل مطرح شده در این ملاقات بود.

همکاری های بین استانی میان ایران و اوکراین فعال گردد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اشاره به ظرفیت های موجود برای توسعه تعاملات مالی میان یزد و اوکراین به بهره گیری از پتانسیل های مشترک در شکل دهی به حلقه روابط مالی تأکید کرد.

محمدرضا قمی در ملاقات با سفیر اوکراین در تهران با تأکید بر اهمیت توسعه همکاری های بین دو کشور اضافه کرد: استان یزد یکی از استان های توانمند ایران است که دارای پتانسیل های خوبی برای سرمایه گذاری و فعالیت مالی است و این جنس همکاری ها به بهره برداری بهتر از ظرفیت های منطقه ای در ایران و اوکراین منجر خواهد شد.

او با اشاره به ظرفیت های صنعتی و معدنی یزد مطرح نمود برای توسعه همکاری ها و گفت وگو و تعامل بیشتر احتیاج داریم، در این راستا با تبادل هیات های مالی می توانیم این مهم را شتاب دهیم.

سرگی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران نیز با تقدیر از میزبانی اتاق یزد ضمن استقبال از توسعه همکاری ها در سطح استانی تأکید کرد: در اوکراین اتاق های بازرگانی فعال اند که می توانند با توجه به ظرفیت هایشان با استان یزد ارتباط برقرار نمایند.

سرگی بوردیلیاک متذکر شد: اگر به دنبال توسعه تعامل مالی هستیم و می خواهیم که گام های مؤثر در این رابطه برداشته گردد که باید فعالانه حرکت کنیم و به حرف بسنده نگردد. در ادامه جلسه با پرسش و پاسخ بین هیات نمایندگان و سفیر محترم اوکراین خاتمه یافت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 15

به "همکاری های بین استانی میان ایران و اوکراین فعال گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های بین استانی میان ایران و اوکراین فعال گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید