هشدار جدی درباره مصرف بیش از حد شویندهها

به گزارش ساری فان، خبرنگاران : فوق تخصص آسم و ایمونولوژی بالینی گفت: وقتی هوا سرد گردد، پوست خشک تر می گردد؛ در نتیجه در این شرایط اگزما بیشتر می گردد و توصیه می کنیم افراد از شستن افراطی دست ها پرهیز نمایند.

هشدار جدی درباره مصرف بیش از حد شویندهها

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علی فولادوند در رابطه با مضرات استفاده بیش از حد از شوینده ها در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: یکی از آلودگی هایی که در ایام شیوع این بیماری به ما تحمیل می گردد، استفاده بی رویه از ضد عفونی نماینده هاست.

وی ادامه داد: این ضد عفونی نماینده ها که با غلظت های نامناسب و توسط برخی افراد به صورت وسواس گونه استفاده می گردد، خود به خاطر وجود مواد تحریک نماینده ای که دارد، باعث تشدید آلرژی می گردد؛ بنابراین باید از مصرف این مواد خودداری کرد.

فولادوند بیان کرد: همچنین وجود رطوبت بیش از حد باعث می گردد کپک و مایت رشد کند؛ برخی افراد که به قارچ ها یا مایت حساسیت دارند ممکن است در این فصل دچار مشکل بیشتری شوند؛ در نتیجه باید از مربوط کردن بیش از حد فضای خانه پرهیز کنیم.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی با بیان اینکه باید مانند همه فصول از مصرف سیگار و دخانیات نیز پرهیز گردد، اضافه نمود: موضوع دیگری که در روزهای شیوع ویروس کرونا دیده می گردد، شستن بیش از حد دست هاست که وقتی هوا سرد گردد، پوست خشک تر می گردد.

وی اضافه نمود: در این شرایط اگزما بیشتر می گردد و توصیه می کنیم افراد از شستن افراطی دست ها پرهیز نمایند؛ برای نمونه اگر در خانه هستید، دلیلی ندارد هر چند دقیقه دست های خود را شسته و ضدعفونی کنید.

فولادوند توضیح داد: بنابراین اگر فردی به اگزما مبتلاست پیشنهاد می کنیم تا حتماً از مرطوب نماینده و چرب نماینده ها استفاده کند؛ ضمن اینکه باید از مواد شوینده ای استفاده گردد که PH آن ها خنثی بوده و قلیایی نباشد.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بیان کرد: بسیاری از مواد شوینده و به ویژه موادی که برای شستشوی ظروف استفاده می گردد PH قلیایی دارند و باعث می گردد پوست تحریک گردد و باید از مصرف آن ها پرهیز کنیم؛ اگر فردی اگزما دارد حتماً پوست خود را چرب کند و اگر احتیاج به دارو دارد نیز با نظر پزشک این کار را انجام دهد.

وی اظهار داشت: باید مانند تمام فصول در خوردن مواد غذایی سالم دقت و از خوردن فست فوت ها تا حد ممکن پرهیز کرد و مایعات به اندازه کافی استفاده گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 793

به "هشدار جدی درباره مصرف بیش از حد شویندهها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی درباره مصرف بیش از حد شویندهها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید