تخت خواب و تشک مناسب چه نقشی در سلامتی دارند؟

به گزارش ساری فان، اگر مایلید مطالب بیشتری درباره تشک و تخت خواب بدانید و با نقش آنها در سلامتی افراد آشنا شوید مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

تخت خواب و تشک مناسب چه نقشی در سلامتی دارند؟

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، اگر مایلید مطالب بیشتری درباره تشک و تخت خواب بدانید و با نقش آنها در سلامتی افراد آشنا شوید مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

تخت خواب و تشک اصلی ترین بخش های بستر بوده و مجموعا قسمت بزرگی از وسایل خواب را تشکیل می دهند. دو موردی که بر فرم بدن در حین خواب اثر می گذارند.

کاربرد بستر استاندارد و طبی می تواند بر حالت کمر و ستون مهره شما در ضمنً خواب اثر گذاشته و آن را در شکل اصلی و طبیعی نگه دارد. حتی برای کسانی که دچار کمردرد و مسائل مفصلی هستند استفاده از تشک مناسب اثر درمانی داشته و فرد را رو به بهبودی می برد. تخت خواب هم اضافه بر زیبایی و نقش دکوری که دارد بر سلامتی افراد در طول زمان خواب و استراحت تاثیر می گذارد.

در ادامه مطلب درباره سرویس خواب، تخت خواب و تشک نکات بیشتری خواهیم آموخت. با ما همراه بمانید.

تخت خواب چگونه بر سلامتی فرد موثر است؟

شاید شما هم تجربه خوابی راحت و آرام را در محلی غیر از بستر خود داشته باشید. زمانی که برای سفر یا مهمانی به محلی رفته و تشکی با نرمی و راحتی بالاتری برای خوابیدن به شما پیشنهاد شده است. در چنین موردی تمام شنیده های قبلی در مورد عادت به تخت خواب شخصی و بدخوابی در محل جدید فراموش شده و خواب راحت و شادابی روز بعد جای آن را می گیرد.

باید دید راز این همه راحتی چیست؟

به احتمال زیاد شما شب را بر روی یک رختخواب طبی گذرانده اید که شاید از نظر ظاهری چندان با مدل های دیگر متفاوت نباشد. اما موقع خوابیدن راحتی بی نظیری را بر روی آن حس می کنید.

ساخت این نوع ملزومات خواب براساس اصول علمی انجام می شود. از داخلی ترین بخش یعنی اسکلت تا بیرونی ترین آن یعنی رویه همه بر این مبنا تهیه شده اند.

چه ویژگی اسکلت تشک طبی را خاص می نماید؟

آیا تا بحال نمونه ای از تشک های قدیمی دیده اید؟ کیسه ای حاوی الیاف طبیعی یا مصنوعی که با وجود راحتی روزهای اول بعد از مدتی کاملا از فرم خارج می شود. برای این مشکل دلایل متفاوتی می توان در نظر گرفت. اما مسلما نداشتن اسکلت از مهمترین موارد است. تشکی که اسکلت ندارد به راحتی تغییر شکل داده و از هم می پاشد. فروفتگی و تغییر شکل در مرحله بعدی باعث آسیب به ستون مهره و کمر می شود. این همان اتفاقی است که در یک تشک ایده آل و مدرن رخ نمی دهد.

اسکلت باعث نگهداری اجزای بستر در فرم اصلی شده و از بهم خوردن شکل در اثر فشار وزن و جابجایی جلوگیری می نماید. بعد هم نوبت بدن است که در مقابل تغییر حالت محافظت شود. شکل ثابت بستر به بدن کمک می نماید تا در طول خواب در راستای ستون مهره باقی بماند. همین مورد مبنای مدیکال بودن بستر را تشکیل می دهد.

مواردی مانند فنرهای پاکتی یا منفصل و فوم هوشمند در ثابت و راحت ماندن بدن در طول خواب بسیار موثرند.

آیا تخت خواب در فرم گیری بدن دخالتی دارد؟

شاید باور اینکه اعضای بدن در حین خواب تغییر حالت می دهند کمی سخت باشد. دلیل آن هم طولانی بودن زمانی است که این اتفاق می افتد.

تخت خواب محل نگهداری وسایل خواب است. دیواره های محکم و صاف بودن سطح آن هم دوام این وسایل را بیشتر کرده، از بدن در برابر تغییر شکل های ناخواسته محافظت می نماید.

یک تفاوت تخت های قدیمی با مدل های جدید این بود که نمی توانستند راحتی لازم را برای کاربران فراهم کنند. تخت های فنری لرزان با سطح فرورفته هنوز هم یادآور نمونه هایی از بسترهای بی کیفیت هستند که سلامتی کاربران را به خطر می انداخت.

امروزه ساخت دقیق و کاربرد مواد اولیه با کیفیت این مسائل را به کمترین میزان ممکن رسانده است. برای مثال استفاده از فنر با شرایطی که گفته شد اصولا در تولید تخت های مدرن کنار گذاشته شده و استفاده از چوب، چرم و پارچه جایگزین آنها شده است. با کاربرد این مواد بدنه تخت از ثبات و یکپارچگی بیشتری برخوردار است.

یک سرویس خواب ایده آل چگونه شکل می گیرد؟

برای آنکه بتوان محیط مناسبی جهت خواب آرام و راحت فراهم آورد باید تک تک اجزای این محیط ویژگی های لازم را داشته باشند. تخت خواب و تشک دو مورد از اساسی ترین این اجزا هستند. آنجا که صحبت از حفظ سلامتی در میان باشد لزوم توجه به کیفیت ساخت این دو از سایر موارد مهم تر به نظر می رسد.

غیر از اینها دراور، یاتختی، باکس و میز آرایشی و کمد هم در مجموعه سرویس خواب جا دارند.

اگر مایل باشید یک مجموعه مناسب از کالای خواب جمع آوری کنید راحت ترین راه تهیه سرویس خواب است. علاوه بر زیبایی و ست بودن در این سرویس می توان بخش هایی از مجموعه را به دلخواه تغییر داد. ابعاد میز آرایشی یا دراور و تعداد کشوها و جزئیاتی از این قبیل هنگام سفارش سرویس خواب قابل تغییر هستند.

به علاوه تخت خواب را می توان از نوع جکدار و دارای باکس زیرین یا بدون آن سفارش داد. اضافه کردن جزئیاتی مانند کمد دیواری و آینه و کنسول در کنار میز آرایشی هم بنابر سفارش مشتری انجام می شود.

رویه تشک و تاثیر آن در بهداشت محیط خواب

تشک بیشترین میزان تماس را با بدن در هنگام خواب دارد. به همین دلیل مرغوب و ضدآلرژی بودن رویه آن می تواند بر سلامتی افراد اثر مهمی داشته باشد. انتخاب پارچه ای بدون کرک و پرز برای رویه از آن جهت اهمیت دارد که تنفس فرد را در هنگام خواب دچار مشکل نمی نماید. سرفه های شبانه و تنگی نفس در بسکمک از موارد به دلیل وجود مواد اضافه و ذرات معلق در محیط خواب بوجود می آیند. معمولا الیاف طبیعی نظیر پنبه و بامبو خواص مفیدی دارند. تهیه رویه از چنین الیافی نرمی، لطافت و خواص بهداشتی بستر را در پی خواهد داشت و از بروز مسائل گفته شده پیشگیری می نماید.

ضدمیکروب بودن رویه از رشد و تکثیر باکتری ها در اتاق خواب جلوگیری می نماید. این خاصیت با کاربرد الیاف بهداشتی صورت می گیرد.

گرم بودن محیط خواب و مسائل بهداشتی ناشی از آن

استفاده از مواد پلاستیکی و مصنوعی مانند ابر و پونولیت در تهیه تشک می تواند باعث گرمی بیش از حد در بستر شود. عاملی که نه تنها خواب را مختل می نماید بلکه از نظر بهداشتی هم جالب به نظر نمی رسد.

دمای بالا باعث تعریق بیش از حد در سطح پوست شده و رطوبت ناشی از آن محیط مناسبی برای رشد قارچ و کپک بوجود می آورد. موجودات ریزی که به شکل لکه های سیاه و بسیار زشت بر روی بستر خودنمایی خواهند کرد.

مشکل دیگری که گرمای بیش ازحد بستر به همراه دارد، سخت شدن تنفس و بروز سرفه و تنگی نفس است. کاربرد الیاف طبیعی مانند پنبه با خاصیت عبوردهی بالای هوا و طبیعت خنکی که دارد از بروز این مسائل پیشگیری می نماید.

در تشک طبی از کاربرد چنین موادی صرف نظر شده و مواد طبیعی جایگزین آنها می شود.

خرید اینترنتی سرویس خواب و اجزای آن

اگر قصد خرید ملزوات اتاق خواب را داشته باشید یکی از آسان ترین و در دسترس ترین روش ها خرید اینترنتی محسوب می شود. شرکت گرم و نرم با ارائه کلیه محصولات این فیلد کاری برای تهیه چنین وسایلی در کنار شما خواهد بود.

ارسال رایگان و پشتیبانی قوی نیز بخشی از خدمات پس از فروش این شرکت در سراسر ایران به شمار می آیند. هم چنین شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناس فروش و مشاوران سایت گرم و نرم در تماس باشید.

کلام پایانی...

در مجموع تشک و تخت خواب را به عنوان موارد اصلی تشکیل دهنده بستر می شناسیم. با اضافه کردن اجزایی مانند دراور، میز آرایشی و پاتختی و اجزای دیگری از این دست می توان یک سرویس خواب کامل فراهم کرد.

مواردی مانند پارچه ضدحساسیت و آنتی باکتریال در رویه تشک به رعایت موارد بهداشتی در آن کمک شایانی می نماید. هم چنین کاربرد الیافی با خاصیت ضد گرما نیز از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نکاتی نظیر یکپارچگی و محکم بودن تخت خواب از عضلات، مفاصل و بویژه ستون مهره و کمر در هنگام خواب محافظت می نماید. ساخت دقیق و محکم اجزای سرویس خواب هم کیفیت آن را تضمین می نماید.

خرید اینترنتی این وسایل راهی آسان و مطمئن برای تهیه همه این موارد به حساب می آید.

معرفی چند نمونه

در این بخش به معرفی نمونه هایی از این محصولات می پردازیم:

تشک اکسون سوپر رست از نمونه محصولات اسفنجی فنری است که از تکنولوژی فنرهای بدون لرزش یا پاکتی برخوردار است. این نوع فنرها به خاطر جدا بودن از هم و پوشش پلی یورتان مقاومی که دارند کاملا بدون لرزش و بسیار با دوام هستند.

اسکلت اسفنجی مقاوم در ساخت این محصول بکار رفته که به آن قابلیت مقابله با تغییر فرم در برابر فشار و ضربه را بخشیده است.

این محصول شرکت اکسون از رویه پنبه ای خنک و بادوام به شکل گردبافت و بدون درز بهره مند است. ضدمیکروب و آنتی آلرژن بودن رویه باعث شده تا بتوان در طول شب بدون نگرانی از حساسیت و مسائل میکروبی خوابی راحت و آرام را با آن تجربه کرد.

وجود دیواره هوازی و تهویه کامل، خنکی و تنفس لازم را به این محصول داده است.

تخت خواب کاترین از سری محصولات مدرن کالای خواب بوده که دارای کالیته رنگی متنوع است. این قابلیت فرصت انتخاب بهتری را برای مشتریان فراهم آورده است. استفاده از هنر لمسه کاری در تاج این تخت به آن زیبایی فوق العاده و خاصیت عایق در برابر گرد و غبار و صدا را بخشیده است.

وجود پایه های فلزی با فاصله کافی از زمین هم از دیگر مزیت های این محصول به شمار می رود. امکان نظافت آسان فضای زیرین تخت از بروز آلودگی های میکروبی و جمع شدن گرد و غبار در اتاق خواب پیشگیری می نماید.

هر دو این محصولات و سایر اقلام کالای خواب را از فروشگاه اینترنتی گرم و نرم با ارسال رایگان و گارانتی کیفیت کالا دریافت می کنید. بهره مندی از پشتیبانی قوی شرکتی از دیگر مزیت های این خرید اینترنتی محسوب می شود.

توسط مهین مکتبی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 618

به "تخت خواب و تشک مناسب چه نقشی در سلامتی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت خواب و تشک مناسب چه نقشی در سلامتی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید