هرگونه افزایش قیمت نان در کشور غیرقانونی است

به گزارش ساری فان، خبرنگاران- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه قیمت های اعلام شده برای نان از سوی وزارت جهاد کشاورزی فقط مربوط به استان تهران است، گفت که هرگونه افزایش قیمت نان در کشور غیرقانونی است.

هرگونه افزایش قیمت نان در کشور غیرقانونی است

در پی اعلام قیمت 25 قلم کالای اساسی از سوی وزارت جهادکشاورزی از جمله انواع نان، سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان در اطلاعیه ای گفت که بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط تدوین شده قبل، هرگونه تغییر در قیمت نان پیش از این به کارگروه های استانی گندم آرد و نان با ریاست استانداران سراسر کشور واگذار شده و قیمت های اعلامی اخیر به وسیله وزارت جهاد کشاورزی صرفاً مربوط به شهر تهران است که پیش از این در کارگروه استانی مصوب شده و ارتباطی به سایر استان ها و شهرستان های سراسر کشور ندارد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، بنابر اطلاعیه سازمان حمایت قیمت های اعلام شده برای شهر تهران نیز پیش از این در کارگروه گندم آرد و نان استان تهران مصوب شده و در حال انجام است و نباید هیچ گونه افزایشی صورت گیرد.

در این اطلاعیه تأکید شده که کلیه بازرسان سازمان های جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف سراسر کشور مکلفند با هر گونه افزایش قیمت انواع نان برخورد و پرونده تخلف را برای برخورد قانونی در اسرع وقت به شعب سازمان تعزیرات حکومتی ارسال نمایند.

نان چند؟

قیمت نان در تیر ماه امسال افزایش یافت و بر اساس ابلاغیه اتحادیه نانوایان سنتی تهران، بر اساس گندم یارانه ای(نوع یک)، نرخ مصوب نان بربری با وزن چانه خمیر600 گرم به 1800 تومان، تافتون سنتی با وزن چانه 250 گرم به 900 تومان، تافتون گردان (ماشینی تازه) با وزن چانه 220 گرم به 700 تومان، لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه 160 گرم به 500 تومان تافتون خراسانی با وزن چانه 300 گرم به 1000 تومان و لواش اتوماتیک هر کیلو به 5000 تومان رسید. بعلاوه در امسال بر اساس قیمت گندم یارانه ای نوع 2 (گندم 900 تومانی)، قیمت بربری با وزن چانه 600 گرم به 2500 تومان، تافتون سنتی با وزن چانه 250 گرم به 1200 تومان، تافتون گردان (ماشینی تازه) با وزن چانه 220 گرم به 1000 تومان، لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه 160 گرم به 650 تومان، سنگک با وزن چانه 650 گرم به 3000 تومان، تافتون خراسانی با وزن چانه 200 گرم به 1500 تومان و لواش اتوماتیک هر کیلوگرم به 6000 تومان رسید.

چگونه شکایت کنیم؟

لازم به ذکر است که مردم می توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و شهرستان های تابعه شکایت خود را تنظیم نمایند یا به وسیله تلفن (124)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (124.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح نمایند.

طبق قانون نظام صنفی گران فروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و توزیع، فروش اجباری، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم ترین تخلفات صنفی است.

بعلاوه بر اساس قانون صنفی باید درآمدهای ناشی از جریمه های دریافتی به حساب خزانه واریز گردد و معادل آن در بودجه های سنواتی منظور و به وسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار اقتصادی ماده (44) این قانون به طور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد تا در اجرای این قانون هزینه نمایند، اما اتاق اصناف بارها نسبت به دریافت نکردن این بودجه گلایه نموده است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1316

به "هرگونه افزایش قیمت نان در کشور غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگونه افزایش قیمت نان در کشور غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید