هدف گذاری فعالیت 350 شرکت دانش بنیان در سرزمین ایرانیان زرندیه

به گزارش ساری فان، موسس و عضو هیات مدیره سرزمین ایرانیان (آیلند) زرندیه گفت: در چشم انداز نهایی احداث این شهر علم و فناوری استقرار و فعالیت 350 شرکت دانش بنیان هدف گذاری شده است.

هدف گذاری فعالیت 350 شرکت دانش بنیان در سرزمین ایرانیان زرندیه

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

سید جواد موسوی روز شنبه در حاشیه بازدید معاون علمی و فرهنگی رئیس جمهوری از مجموعه سرزمین ایرانیان به خبرنگاران گفت: این مجموعه به عنوان پایلوت کشوری شهر هوشمند معین شده و با شروع فعالیت شرکت های دانش بنیان انتظار داریم دست کم 6 هزار نیروی متخصص مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به اینکه در کشور حدود 45 پارک علم و فناوری دولتی فعال است، اضافه نمود: بازدید معاون ریاست جمهوری از مجموعه سرزمین ایرانیان با هدف شناسایی و آشنایی با نخستین پارک علم و فناوری غیردولتی انجام می گردد.

موسوی اعلام کرد: 43 هکتار اراضی به پارک علم و فناوری در مجموعه سرزمین ایرانیان که پروژه ای در مقیاس یک هزار و 400 می باشد، اختصاص یافته است.

عضو هیات مدیره سرزمین ایرانیان ادامه داد: پروژه پارک علم و فناوری سرزمین ایرانیان از 2 سال پیش شروع و زیرساخت های فاز نخست ایجاد شده است که تا به امروز 25 شرکت دانش بنیان عضو این پارک شده اند و امیدواریم فرایند توسعه زیرساخت ها، سرعت تکمیل پارک را بیشتر کند.

وی مطرح کرد: با ایجاد پارک علم و فناوری در مجموعه سرزمین ایرانیان، اکوسیستم نوآور کشور شکل گرفته و نخستین نمونه از نواحی نوآور با موضوع فناوری، تجارت، تفریح، ورزش، اشتغال و زندگی در کشور به بهره برداری می رسد.

به گفته او، تا سال 1406 اکوسیستم فناوری در حوزه نانو، بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی در این پارک شکل گرفته و 15 درصد از سهم بازار در حوزه فناوری در منطقه غرب آسیا را این مجموعه به خود اختصاص خواهد داد تا به عنوان کانون تبادلات بین المللی فناوری های پیشرفته شناخته گردد.

موسوی با اشاره به مزیت های پارک علم و فناوری سرزمین ایرانیان، توضیح داد: همجواری با منطقه ویژه مالی که صادرات حوزه فناوری را تسهیل می نماید، از مزیت های ایجاد این پارک به شمار می رود.

وی ادامه داد: ایجاد دانشگاه بین المللی توسط دانشگاه های داخلی کشور با طرف خارجی مانند کشورهای کانادا و اتریش از برنامه های این مجموعه است اما اکنون به صورت موقت منتفی شده که امیدواریم با مرتفع شدن بعضی موانع، این مهم محقق گردد.

موسس سرزمین ایرانیان اضافه نمود: این طرح به منظور جذب دانشجویان خارجی و تربیت دانشجویان داخلی برای یادگیری زیرساخت های فناوری در خارج از کشور در دستور کار است که امیدواریم در آینده نزدیک با حمایت مسئولان عملی گردد.

وی از واگذاری اراضی این مجموعه به صورت سند تک برگی که در جذب سرمایه گذار و توسعه پارک موثر است، اطلاع داد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 859

به "هدف گذاری فعالیت 350 شرکت دانش بنیان در سرزمین ایرانیان زرندیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف گذاری فعالیت 350 شرکت دانش بنیان در سرزمین ایرانیان زرندیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید