نقش فروشگاه های اینترنتی درکاهش شیوع کرونا

به گزارش ساری فان، خبرنگاران:رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران از افزایش چشمگیر فعالیت شرکت های فروش اینترنتی خبر داد که در زمینه تامین مایحتاج زندگی مردم فعالیت می کنند.

نقش فروشگاه های اینترنتی درکاهش شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، طبق گفته کارشناسان، راهکار اصلی کنترل و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا این است که در خانه بمانیم و در چنین شرایطی یکی از ابزارهایی که می توان برای کاهش تردد در شهر از آن استفاده کرد، استفاده از ظرفیت کسب و کارهای مجازی و فروشگاه های اینترنتی است. البته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی معتقد است که آشنایی و انگیزه استفاده از فروشگاه های اینترنتی بعد از شیوع ویروس کرونا به اندازه کافی وجود داشته، اما در بخش کالاهای تند مصرف و محصولات غذایی خام توانمندی کافی وجود ندارد. البته پیش تر عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی گفته بود که فروش کالاهای تند مصرف در بخش کسب و کارهای مجازی در اسفند ماه و در پی شیوع ویروس کرونا افزایش داشته است؛ بنابراین به نظر می رسد همچنان ظرفیت هایی که بتوانیم با استفاده از آن ها مراجعه خود به مکان های عمومی را به حداقل برسانیم، وجود دارد.

رزرو سرویس های فروشگاههای اینترنتی تا سرانجام نوروز

در همین رابطه حمیدرضا اعتدال مهر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا شرکت های فروش اینترنتی که در زمینه تامین مایحتاج زندگی مردم فعالیت می کنند، تا حدی با افزایش سفارش روبرو شدند که تقریباً سیستم لجستیک آن ها از کار افتاده و تا آخر نوروز همه سرویس هایشان رزرو شده است.

به گفته او منظور از تامین مایحتاج، خریدهایی مثل پوشاک و هدیه برای نوروز است که مردم باید بخاطر آن ها از خانه خارج می شدند و چون اولویتشان بود، نمی توانستند آن را به تعویق بیاندازند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران با اشاره به تجهیز کافی فروشگاه های مجازی، گفت که علت ایجاد مسائل لجستیکی این بود که حداکثر استفاده از فروش الکترونیکی در اسفند ماه رخ داد.

اعتدال مهر پیش بینی کرد که استقبال مردم از فروشگاه اینترنتی بعد از برطرف شدن شیوع ویروس کرونا نیز به صورت یک فرهنگ ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: در زمینه محصولات تند مصرف و محصولات غذایی خام، سایت های معروف و توانمندی که بتوانند جوابگوی نیاز یک شهر باشند، به اندازه کافی وجود ندارد و به همین دلیل بود که فروش الکترونیک بیشتر در بخش تامین مایحتاج رخ داد.

او فرهنگسازی برای استفاده از ظرفیت فروشگاه های اینترنتی برای تشویق مردم به ماندن در خانه در شرایط فعلی را یک وظیفه حاکمیتی توصیف کرد و گفت: البته آشنایی و رغبت برای استفاده از فروشگاه های اینترنتی تا حد زیادی وجود داشت. در زمینه سمینار، وبینار و اپلیکیشن های مربوط به آموزش مجازی، برگزاری جلسات مجازی و دورکاری کارمندان تا جایی که زیرساخت اجازه می داد، ظرفیت ها افرایش پیدا کرد و کارهای بسیار خوبی در این بخش انجام شد که حتی برخی از آن ها در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت ها صورت گرفت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 279

به "نقش فروشگاه های اینترنتی درکاهش شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش فروشگاه های اینترنتی درکاهش شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید