نحوه تمیز کردن کولر گازی در منزل

به گزارش ساری فان، انگیزه - خانه داری - با آغاز فصل گرم اولین اقدامی که همه انجام می دهند تمیز و روشن کردن کولرهاست. امروزه به دلایل متفاوتی از جمله کمبود آب، کولرهای آبی جای خود را با کولرهای گازی عوض نموده اند. نحوه تمیز کردن کولر گازی قبل از آغاز فصل گرما یک امر بسیار حیاتی برای جلوگیری از هزینه های خرابی و تعمیر این کولرهاست.

نحوه تمیز کردن کولر گازی در منزل

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

کولرهای گازی شامل دو بخش هستند؛ بخش تهویه داخلی که درون اتاق نصب می گردد و بخش بیرونی یا بخش کمپرسور و کندانسور که خارج از خانه نصب می گردد. تمیز کردن به موقع و مرتب این کولرها علاوه بر بهبود عملکرد خنک سازی، تاثیر بسزایی در عمر این دستگاه دارد.

نحوه تمیز کردن کولر گازی

1- تمیز کردن تهویه داخلی کولر گازی

  1. اول از هر کاری برق کولر گازی را کاملا قطع می کنیم، زیرا احتمال خطر برق گرفتی وچود دارد.
  2. برای سرویس پنل داخلی کولر قاب رویی را کاملا جدا کنید تا بتوانید داخل آن را تمیز کنید.
  3. پس از باز کردن پنل، دو عدد فیلتر آن را جدا نموده و با فشار آب آنها را تمیز بشویید.
  4. سپس سنسور کولر را به آرامی در بیاورد و کاملا تمیز کنید، زیرا سنسور کولر فرمان روشن و خاموش شدن کولر را می دهد و اگر تمیز نباشد به خوبی کار نمی کند.
  5. سنسور کولر را به همان صورت که بیرون آوردید، داخل کولر در جای خود قرار دهید.
  6. شستشوی کویل ها یا فین ها نیز یک نقش مهم در تمیز کردن کولر گازی دارد زیرا سرما از این طریق وارد محیط منزل می گردد. برای تمیز کردن آنها می توانید از یک شیشه شور بهره ببرید. به این صورت که شیشه شور را چند ثانیه روی کویل ها بپاشید و بگذارید بماند. سپس با یک مسواک یا برس نرم عمودی روی آن بکشید تا تمام گرد و غبارها پاک شوند.
  7. در صورتی که کویل ها چرب بود، می توانید از اسپری گاز پاک کن بهره ببرید. برای این روش ابتدا روی کویل ها به مقدار کافی اسپری گاز پاک کن پاشیده و بگذارید یک ساعت بماند تا چربی ها را به خوبی حل نماید. سپس با یک اسپری آب و برس نرم آن را تمیز کنید.
  8. می توانید برای تمیز کردن کویل ها از بخارشور نیز بهره ببرید. اما اگر کویل ها چرب بود ابتدا مثل دستور قبل از گاز پاک کن بهره ببرید و سپس با بخار شور آن را تمیر کنید.

2- تمیز کردن بخش بیرونی یا کندانسور

پس از تمیز کردن تهویه داخلی کولر گازی نوبت می رسد به تمیز کردن بخش بیرونی کولر گازی که خارج از خانه است. این قسمت هم مانند تهویه داخلی قبل از روشن کردن کولر باید تمیز گردد.

  1. اول از هر چیزی برای حفظ ایمنی برق کولر را کاملا قطع می کنیم.
  2. با یک دستگاه دمنده هوا، قسمت خورشیدی کولر را تمیز کنید. زیرا این قسمت در مجاورت هوای آزاد واقع شده است و گرد و غبار و حتی برگ درختان نیز ممکن است روی آن باشد. هنگام تمیز کردن پره های خورشیدی مراقب باشید تا آسیبی به پره ها وارد نکنید، زیرا محتمل است خم شده و بشکنند.
  3. سپس پنجره مشبک پره ها را جدا نموده و فن تهویه هوا را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. پره ها را نیز می توانید با آب بشویید.
  4. چند قطره روغن مخصوص موتورهای الکتریکی روی قسمت مرکزی پره های تهویه هوا بریزید.
  5. پس از تمیز کردن پره ها، با یک دستمال مرطوب بدنه دستگاه را به خوبی تمیز کنید.
  6. قبل از تمیز کردن قسمت های داخلی، اتصالات لوله تخلیه آب سرد و گرم را چک کنید تا مطمئن شوید آسیبی ندیده اند.
  7. در نهایت دریچه تهویه هوا را سر جای خود قرار دهید.

پس از چند ساعت می توانید کولر را روشن نموده و در تابستانی داغ از هوای خنک لذت ببرید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 520

به "نحوه تمیز کردن کولر گازی در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه تمیز کردن کولر گازی در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید