مهارت ویژه نیروهای آتش نشانی، کمبود تجهیزات را جبران می نماید

به گزارش ساری فان، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: در زمینه تجهیزات و ابزارهای عملیات امداد و نجات نسبت به سایر شهرهای جهان ضعف های زیادی داریم که نیروهای مجرب ما با کوشش و پشتکار خود این کمبودها را جبران می نمایند.

مهارت ویژه نیروهای آتش نشانی، کمبود تجهیزات را جبران می نماید

علیرضا زبردست در آیین گرامیداشت روز آتش نشان ضمن تقدیر از همه کادر زحمت کش اظهار کرد: سازمان آتش نشانی تبریز با 23 ایستگاه عملیاتی و سه پست عملیاتی در تبریز فعالیت دارد که در این ایستگاه ها 574 نفر نیرو فعالیت دارند.

وی ادامه داد: نیروهای ایثارگری در سازمان داریم، اما تعداد نیرو و ایستگاه طبق استانداردها پایین است. برابر استانداردها در شهری با جمعیت تبریز باید 37 الی 40 ایستگاه عملیاتی با 970 نفر نیروی انسانی فعال باشد.

زبردست در مورد استهلاک تجهیزات و دیگر مسائل آتش نشانان تبریز اعلام کرد: کادر زحمت کش و ایثارگر سازمان از دو بعد در مضیقه هستند، یکی ناایمن بودن ملزومات و فضاهای شهر تبریز و دیگری ضعف تجهیزات است. ابزارهای مورد استفاده کهنه و قدیمی هستند و احتیاج به تعویض و به روزرسانی دارند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز تاکید نمود: بودجه تعریف شده سازمان در سال 1400 به میزان 160 میلیارد تومان است که امیدواریم بخشی از احتیاج ما را تأمین کند، اما تا به امروز تنها پیروز به جذب یک میلیارد تومان از این بودجه شده ایم.

وی اضافه نمود: سازمان آتش نشانی همه شیرهای هیدرات سطح شهر را پوشش داده است، اما همه آن ها در حد 40 درصد است و باید در سطح شهر افزایش یابد.

زبردست با اشاره به افزایش ضریب ایمنی بازار تبریز که طی چند سال اخیر اجرا شده است، گفت: از سال 98، 20مورد حریق در بازار بزرگ تبریز رخ داده که به همت بازرسی های شبانه روزی نیروها مدیریت شده است.

زبردست با تاکید بر اینکه آموزش نیروهای آتش نشانی را در دستور کار قرار داده و ارتقای درجه آنها بر اساس مهارت بوده است، توضیح داد: طی قرارداد با دانشگاه های آزاد، تبریز توانستیم کوادکوپتر بومی اطفای حریق را طراحی و ارائه کنیم.

وی ضمن درخواست از شهردار منطقه دو مبنی بر نامگذاری پارکی با اسم آتش نشان اظهار کرد: تعداد 120 نفر کادر تأمین نیرو داریم که تبدیل شرایط نشده اند و امیدواریم مسائل اداری این عزیزان مرتفع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1240

به "مهارت ویژه نیروهای آتش نشانی، کمبود تجهیزات را جبران می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت ویژه نیروهای آتش نشانی، کمبود تجهیزات را جبران می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید