مهارت ارتباطی دانشجویان با دفاع 3 دقیقه ای خاتمه نامه افزایش پیدا می نماید

به گزارش ساری فان، معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به مسابقات دفاع 3 دقیقه ای انتها نامه گفت: با برگزار کردن چنین مسابقاتی مهارت ارتباطی و بیانی دانشجو تقویت می گردد.

مهارت ارتباطی دانشجویان با دفاع 3 دقیقه ای خاتمه نامه افزایش پیدا می نماید

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران، مجید سرسنگی، معاون فرهنی دانشگاه تهران در مراسم اختتامیه مسابقات ملی دفاع 3 دقیقه ای خاتمه نامه، مسابقات ملی دفاع 3 دقیقه ای خاتمه نامه را نمونه بارزی از تبدیل کار علمی به فعالیت فرهنگی دانست و گفت: البته وقتی آیین نامه مسابقات خارجی وارد کشور دیگری می گردد باید با محیط فرهنگی جغرافیایی آن متناسب گردد.

وی با برگزار کردن چنین مسابقاتی مهارت ارتباطی و بیانی دانشجو تقویت می گردد و به دانشجو می آموزد تا بتواند در فرصت محدود محصول چندین سال کوشش خود را به زبانی گویا و غیر تخصصی ارائه دهد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تأکید بر ضرورت استمرار برگزاری چنین برنامه هایی در ادامه اظهار امیدواری کرد که شمار شرکت کنندگان در سال های آینده افزایش یابد.

وی برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات در دانشکده ها و در سطح بالاتر در دانشگاه تهران را ایده ای مناسب دانست و اعلام کرد: دانشگاه تهران این آمادگی را دارد تا تیمی از دانشگاه مبدأ دعوت و یا تیمی از ایران به آن دانشگاه اعزام کند تا مسابقات بینافرهنگی برگزار گردد.

سرسنگی با بیان این که از پیشنهادات ما برگزاری مناظرات دانشجویی به زبان انگلیسی بود تا امکان برگزاری بین المللی آن فراهم گردد، اضافه کرد: می کوشیم در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با موت کورت (دادگاه مجازی) و شبیه سازی امکان برگزاری مسابقات در سطح بین المللی را فراهم کنیم.

حامد اکبرزاده در ادامه گفت: ایده اصلی این مسابقات از دانشگاه کوئینزلند استرالیا گرفته شده است که برای نخستین بار در سال 2008 در استرالیا برگزار و به تدریج بین المللی شد سال جاری هم برای چهارمین سال متوالی این مسابقات در دانشگاه ها کشور برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: در سال نخست برای برگزیدگان جشنواره خاتمه نامه دانشجویی برگزار گردید و در دوره های دوم و سوم با استقبال خوبی در سطح ملی اجرا شد سال جاری هم این مسابقات با اخذ مجوز از دانشگاه کوئینزلند استرالیا و اعمال تغییراتی در آن (انطباق با آیین نامه بین المللی) در حال برگزاری است.

دبیر کشوری مسابقات ملی دفاع 3 دقیقه ای خاتمه نامه هدف اصلی برگزاری این مسابقات را تقویت مهارت های ارتباطی و بیانی دانشجویان برشمرد و اضافه کرد: در برگزاری این مسابقات ایده دانشجو برای مخاطبان غیر متخصص بیان می گردد، از این رو هیئت داوران اعضای هیئت علمی باید رشته های مختلف و غیر مرتبط باشند.

براساس این گزارش، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران مرحله دانشگاهی چهارمین دوره مسابقات ملی دفاع 3 دقیقه ای خاتمه نامه ویژه دانشجویان دانشگاه تهران را در محل تالار کمال دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با حضور دانشجویان و هیئت داوران برگزار کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 111

به "مهارت ارتباطی دانشجویان با دفاع 3 دقیقه ای خاتمه نامه افزایش پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت ارتباطی دانشجویان با دفاع 3 دقیقه ای خاتمه نامه افزایش پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید