مقاله: رنگ نسوز چیست و چه کاربردهایی در صنعت ساختمان دارد؟

به گزارش ساری فان، رنگ چند پلیمری مبتنی بر سیلیکون یا اپوکسی: این نوع رنگ به گونه ای تدوین شده است که هنگام استفاده در ساخت و ساز نو یا روکش نگهدارنده، مقاومت در برابر دمای زیادی را نشان می دهد. بعلاوه، امکان استفاده از آن روی یک زیرلایه داغ، بدون اینکه تاثیری بر لایه بگذارد وجود دارد. معمولاً هرچه سیلیکون بیشتر باشد، مقاومت در برابر گرما هم بیشتر است.

مقاله: رنگ نسوز چیست و چه کاربردهایی در صنعت ساختمان دارد؟

پوشش های افزودنی فلزی و اسپری فلزی: از آنها برای محافظت در برابر خوردگی به همراه مقاومت در برابر حرارت استفاده می شود. اسپری حرارتی آلومینیوم برای جلوگیری از CUI در سکوها و گیاهان دور از ساحل و ساحلی استفاده می شود. در همین حال، از رنگدانه های فلزی به اسم تثبیت نماینده دما تا 7500F استفاده می شود.

باتوجه به مقاومتی که در برابر حرارت دارند کاربردهای بسیاری در موارد زیر دارند:

پوشش پودری با دما بالا: پودر با دما بالا اغلب برپایه سیلیکون و اپوکسی (شبیه به رنگ مایع بالایی) است. اما در حرارت بالاتر از 4000 تا 10000F بهتر عمل می نماید. بعلاوه این نوع رنگ بدون VOC است و دارای طیف گسترده ای از براقیت و رنگ آمیزی کامل است.

رنگ های پلی اورتان و اپوکسی معمولاً تا دمای °C100 تا °C120 مقاوم هستند اما رنگ نسوز برای کاربردهای در دماهای بالاتر پیشنهاد می شود. روش استفاده و اجرای رنگ نسوز بسیار ساده و آسان است. نکته مهم در آغاز کار، بسترسازی و زیرسازی مناسب سطح می باشد که احتیاج است از تمیز بودن سطح و عاری بودن آن از هر گونه آلودگی و هم گرد و غبار اطمینان حاصل شود. آماده بودن سطح و تمیز و صاف بودن آن چسبندگی بهتر رنگ نسوز را تضمین می نماید.

منبع مقاله: رنگ نسوز چیست و چه کاربردهایی در صنعت ساختمان دارد؟

انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1248

به "مقاله: رنگ نسوز چیست و چه کاربردهایی در صنعت ساختمان دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: رنگ نسوز چیست و چه کاربردهایی در صنعت ساختمان دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید