مسکو درباره عبور از خطوط قرمز روسیه به لندن هشدار داد

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین امروز سه شنبه در پیامی توییتری در مورد تنش آفرینی های لندن نزدیک مرزهای این کشور هشدار داد.

مسکو درباره عبور از خطوط قرمز روسیه به لندن هشدار داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در این باره نوشت: آزمایش خطوط قرمز مسکو خطرناک و آزمایشی غیرمسئولانه با هدف ایجاد فضایی تنش آمیز در منطقه اروپا- آتلانتیک است؛ اگر هدف بَدتری وجود نداشته باشد.

وی این موضع گیری را در واکنش به تنش آفرینی های پی در پی انگلیس رسانه ای کرد.

این در حالیست که یک فروند جنگنده متعلق به نیروی هوایی انگلیس دیروز دوشنبه بر فراز گروهی از کشتی های روسی که در حال اجرا رزمایشی در دریای مدیترانه بودند، پرواز کرد.

به گزارش خبرنگاران، دوم تیر ماه امسال یک فروند رزمناو روسی به سوی ناو انگلیسی دیفندر در دریای سیاه تیراندازی کرد. مسکو تأکید کرد که این ناو وارد آب های سرزمینی روسیه شده بود.

شبکه اول تلویزیون روسیه هم خاطرنشان کرد که یک فروند شکاری سوخو 24 ام روسیه به ناو انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی نموده است.

بر اساس گزارش رسانه ها، حادثه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه رخ داد و رزمناو ناوگان روسیه در دریای سیاه با همکاری جنگنده سوخ و-24 ام مانع از نقض حریم دریایی روسیه شدند.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری تاس، هواپیمای روسی ساعت 12 و 19 دقیقه بوقت مسکو تیراندازی و بمباران هشداری در جهت حرکت ناو انگلیسی دفندر کرد.

در واکنش به این اقدام، وزارت خارجه روسیه از احضار وابسته نظامی انگلیس در مسکو به علت حادثه مذکور در دریای سیاه اطلاع داد.

در ادامه این رویداد، مرکز مطبوعات وزارت دفاع انگلیس با صدور بیانیه ای شلیک تیر هشدار به یک فروند ناو جنگی این کشور پس از نقض آبهای سرزمینی در دریای سیاه به وسیله یک هواپیمای روسی را تکذیب کرد. وزارت دفاع روسیه هم پس از اقدام لندن مبنی بر تکذیب این رویداد، فیلم این شلیک اخطارآمیز را منتشر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1149

به "مسکو درباره عبور از خطوط قرمز روسیه به لندن هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو درباره عبور از خطوط قرمز روسیه به لندن هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید