مدیریت شهری مشهد به نوجوانان توجه ویژه دارد

به گزارش ساری فان، خبرنگاران/خراسان رضوی شهردار مشهد با اشاره به مغفول ماندن نقش نوجوانان در جامعه گفت: باید زمینه فعالیت برای حضور نوجوانان به عنوان کنشگران مشهد آینده در جامعه فراهم گردد. برهمین اساس مدیریت شهری در دوره ششم توجه ویژه ای به نوجوانان خواهد داشت.

مدیریت شهری مشهد به نوجوانان توجه ویژه دارد

سید عبدالله ارجائی در نشست با تشکل ها و فعالان حوزه نوجوانان که با حضور معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد برگزارشد، اظهار کرد: معتقدیم که طی سال های گذشته توجه خاص و ویژه ای به نوجوانان نشده است. آنچه که امروز مغفول مانده موضوعات مرتبط با نوجوانان است که احتیاج به توجه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه در پی تفکیک سنی در جامعه نیستیم، افزود: چنانکه باید به جوان و سالمندان نیز توجه نشده اما آنچه که در این میان مغفول تر مانده نوجوان است، البته این به معنای نپرداختن به موضوعات مرتبط به سایر رده های سنی نیست.

ارجائی توضیح داد: در دوره تازه مدیریت شهری مبنای ما این است که نوجوانان مورد توجه ویژه قرار بگیرند، اما برای تحقق آن در پی راهبرد مناسب هستیم. این راهبرد باید در جلسات و نشست های تخصصی با حضور خود نوجوانان تدوین و الگوها، محتوا و چگونگی اجرای آنها تعریف گردد.

وی با اشاره به اینکه با حذف هیچ قشری نمی توان برای آنها تصمیم گرفت، گفت: لذا تاکید داریم که جلسات برنامه ریزی و معین راهبردها در حوزه نوجوانان هرچه سریعتر با حضور خود آن ها برگزار و راهبرد مناسب ظرف مدت یک ماه آماده گردد. این جلسات نباید محدود به حضور نخبگان نوجوان گردد، بلکه باید همه نوجوانان را دربر بگیرد تا بتوانیم برنامه ای جامع را تدوین و آماده اجرا کنیم. در مجموع اصل حرف ما این است که آینده از آن این طیف سنی است و باید با نظر خودشان آینده را بسازیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه آن چیزی که از آن به عنوان مشهد فردا یاد می کنیم، مشهدی است که ما اداره نماینده اصلی آن نیستیم، اعلام کرد: در مشهد آینده ما سالخوردگانی هستیم که باید مدیریت افرادی را ببینیم که امروز از چرخه تصمیم گیری خارج هستند. با توجه به این موضوع اکنون باید به نوجوانان فرصت داده شده و زمینه را برای آموزش و تجربه اندوزی آنها فراهم کرد تا بتوانند در تصمیم گیری ها نقش آفرینی نمایند.

ارجائی توضیح داد: انتظاری که از تشکل ها و فعالان حوزه نوجوان داریم، ارائه یک مدل برای تحقق این هدف است که چگونه می گردد زمینه را برای حضور نوجوانان که کنشگران مشهد آینده هستند، در مشهد امروز فراهم کرد. امروز باید شهردار نوجوان، معاون شهردار نوجوان، شورای شهر نوجوان و... را برای مشهد آینده آموزش دهیم و به آن بپردازیم؛ حال این کار درقالب خانه نوجوان یا انجمن نوجوان باشد، فرقی نمی کند. البته نباید در پی ایجاد ساختار تازه باشیم بلکه باید از ساختارها و ظرفیت های موجود استفاده و آن ها را حمایت کنیم.

وی افزود: برای تحقق این هدف ظرفیت های خوبی از جمله فرهنگسراها، بوستان ها و... در اختیار شهرداری است که می توان آن را به کار گرفت. بعلاوه رسانه هایی مانند فضاهای تبلیغاتی و اکران های شهری در اختیار شهرداری است که یا در دسترس سایر دستگاه ها نیست و یا اگر هست، گران و هزینه بر است؛ از این ظرفیت نیز می گردد در حوزه نوجوانان استفاده کرد.

شهردار مشهد ادامه داد: طبق آنالیز های صورت گرفته طی چند سال گذشته، برترین رسانه ای که با عموم جامعه در سطح شهر تعامل برقرارمی کند، تابلوهای تبلیغات شهری است، سوال این است که نوجوانان چقدر مخاطب این حوزه بوده اند و چقدر محتوا داریم که به وسیله این رسانه خوب به نوجوانان انتقال دهیم.

ارجائی افزود: چگونه توقع داریم که نوجوان ما احساس استقلال کند درحالی که مخاطب ما نبوده است، هیچ وقت پیامی ویژه نوجوان فراوری و به آنها منتقل نکرده ایم؛ فقط در پی این بودیم که روی نوجوان تاثیر بگذاریم و تربیتش کنیم اینگونه رفتار هویت بخشی و شخصیت بخشی به نوجوان نیست.

وی توضیح داد: این سوال ها و شبیه آن باید به وسیله تشکل ها و فعالان حوزه نوجوانان، آموزش و پرورش و کانون فکری بچه ها و نوجوانان پاسخ داده شده و برای آن راه حل مناسبی با مشورت و حضور نوجوانان اندیشیده گردد، مدیریت شهری نیز از آن حمایت خواهد نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد شهردار مشهد افزود: در مجموع انتظار ما از این گونه نشست ها تعریف برنامه ای برای بازکردن پای کنشگران مشهد آینده به مدیریت شهری امروز جهت آموزش و تجربه اندوزی برای اداره مشهد آینده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1285

به "مدیریت شهری مشهد به نوجوانان توجه ویژه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت شهری مشهد به نوجوانان توجه ویژه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید