لزوم خاموشی کولر های اضافی برای تامین برق

به گزارش ساری فان، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به میانگین افزایش دما در کشور و افزایش مصرف برق در هفته جاری، از شهروندان خواست با خاموش کردن کولر های اضافی تلاشگران صنعت برق را در تامین برق کمک نمایند.

لزوم خاموشی کولر های اضافی برای تامین برق

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از وزارت نیرو (پاون)، آقای کیومرث زمانی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به بروز خشکسالی شدید در سال آبی جاری و کاهش 60 درصدی فراوری نیروگاه های برق آبی در استان، در 18 ساعت از شبانه روز بین هزار تا 3500 مگاوات از توان برق مورد احتیاج خوزستان از شبکه سراسری تامین می گردد.

وی اضافه نمود: از آنجایی که در هفته جاری میانه دمای کل کشور 1.4 درجه افزایش خواهد داشت و به تبع آن مصرف برق در کشور افزایشی می گردد، امکان کمک شبکه سراسری به شبکه برق خوزستان کاهش پیدا می نماید.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: برای جبران کمبود فراوری برق، از شهروندان استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تقاضا میگردد تا حداکثر مدیریت در مصرف برق را به خصوص در سیستم های سرمایشی اعمال نمایند.

زمانی تاکید نمود: شعار لامپ اضافه خاموش در طول سال های گذشته تاثیر شگرفی در کاهش مصرف برق داشته و باعث شد که پیک سراسری برق کشور که در شب رخ میداد به ظهر منتقل گردد. هماکنون هم از هموطنان به خصوص شهروندان تحت پوشش شبکه برق منطقه های خوزستان درخواست داریم تا با سرلوحه قرار دادن شعار کولر اضافی خاموش هم هزینه های مالی خود را کاهش دهند و هم تلاشگران صنعت برق را در خدماترسانی بهتر به هموطنان کمک نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1155

به "لزوم خاموشی کولر های اضافی برای تامین برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم خاموشی کولر های اضافی برای تامین برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید