فریب کاهش ظاهری کرونا را نخورید، بهداشت فردی همچنان در اولویت

به گزارش ساری فان، خبرنگاران/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان گفت: به ظاهر تعداد بیماران بستری این هفته نسبت به هفته گذشته کاهش پیدا نموده است، اما به معنی سرانجام کرونا نیست و نیازمند رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی هستیم.

فریب کاهش ظاهری کرونا را نخورید، بهداشت فردی همچنان در اولویت

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با خبرنگاران، تعداد کل بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان را 1488 نفر دانست و اظهار کرد: بعلاوه 224 بیمار بدحال داریم.

وی با بیان اینکه 190 بیمار کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری هستند، اضافه نمود: طی شبانه روز گذشته هم 249 بیمار تازه کرونایی را بستری کردیم که از این تعداد، 27 نفر در بخش های آی.سی.یو بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست همچنان پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و فریب این فرایند نزولی بیماران را نخورند و گفت: به ظاهر تعداد بیماران بستری این هفته نسبت به هفته گذشته کاهش پیدا نموده است، اما به معنی خاتمه کرونا نیست و نیازمند رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی هستیم.

مهرابیان، اجتناب از دورهمی های خانوادگی را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد: رعایت فاصله گذاری فیزیکی مد نظر همگان قرار گیرد و حتما هنگام تردد در معابر عمومی از ماسک بهره ببرید.

وی عادی انگاری بیماری را موجب انتقال ویروس دانست و افزود: مهمترین راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی به ویژه شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون است؛ این کار اگرچه ساده به نظر می رسد، اما همچنان اولویت مقابله با کروناست و نقش مهمی در پیشگیری از ابتلای خود و دیگران به بیماری دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1191

به "فریب کاهش ظاهری کرونا را نخورید، بهداشت فردی همچنان در اولویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریب کاهش ظاهری کرونا را نخورید، بهداشت فردی همچنان در اولویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید