علی آبادی: در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت نمی کنم، کمیته باید در مجمع فدراسیون فوتبال حضور داشته باشد

به گزارش ساری فان، رئیس اسبق کمیته ملی المپیک گفت: فدراسیون فوتبال یا جزو ورزش کشور هست یا نیست، اگر هست پس کمیته ملی المپیک هم باید در مجمع آن باشد.

علی آبادی: در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت نمی کنم، کمیته باید در مجمع فدراسیون فوتبال حضور داشته باشد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، محمد علی آبادی، رئیس اسبق کمیته ملی المپیک درخصوص اینکه شرایط ورزش کشور را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: مسائلی که در این چند سال در بودجه و امکانات وجود داشت دست ورزش را بسته است. من با اخلاقیاتی که دارم یا سعی کردم در ورزش ورود نکنم یا اینکه اگر ورود پیدا می کنم یاریی انجام دهم. این که یک نفر چون قبلاً مدیر بوده مدام تحلیل کند و نظرات خود را تحمیل کند به اعتقاد من کاری است که به نفع ورزش نخواهد بود.

وی تاکید نمود: باید ببینیم مدیرانی که در حال حاضر در ورزش هستند، اگر مدیران پیروزی هستند به آنها یاری کنیم. من خیلی از جاها نقطه نظراتی دارم که چون علاقه ای ندارم که اثری در ضعیف شدن ورزش داشته باشد، مطرح نمی کنم. این دو سه سال به خصوص یک سال اخیر و بعد از شیوع کرونا به دلیل مسائل اقتصادی به اعتقاد من باعث شد ورزش افت کند و سهمیه های المپیک یک مقداری کاهش داشته است .البته آمار دقیق آن را نمی دانم.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک گفت: باید فرایند توسعه ورزش را طوری پیش بینی کنیم که هر سال تعداد المپین های ما بیشتر گردد و تعداد مدال ها هم افزایش یابد و این ظرفیت در کشور و در بین جوانان مملکت وجود دارد. یعنی به دلیل آب و هوای مختلفی که در کشور داریم و تنوع زیست محیطی و حتی نوع نژادی می توانیم در همه رشته ها که باید شکل های مختلف توانایی انسانی را داشته باشد، پیروز باشیم.

وی در مورد اینکه در زمان مدیریت وی و در المپیک لندن بهترین عملکرد تاریخ ایران در ادوار المپیک رقم خورد و حتی بعد از چند سال به مدال های ایران اضافه می گردد، آیا امکان تکرار این نتیجه وجود دارد، گفت: من خیلی امید دارم این موضوع تکرار گردد و حداقل به عنوان یک ایرانی آرزو دارم دوره بعد از دوره من بهتر گردد اگر این گونه نباشد خودخواهی است.

علی آبادی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات دوره بعد کمیته ملی المپیک شرکت خواهید کرد، گفت: من دیگر شرکت نمی کنم و خیلی انگیزه ندارم.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک در مورد ثبت نام کیومرث هاشمی در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: من نظر خاصی ندارم افراد بر اساس سلایق و توانمندی های خودشان اقداماتی را انجام می دهند.

وی درخصوص عدم حضور کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال توضیح داد: فدراسیون فوتبال یا جزو ورزش کشور هست یا نیست، اگر هست پس کمیته ملی المپیک هم باید در مجمع آن باشد. نمی توان مجمعی را تشکیل داد، با فدراسیون دنیای هماهنگ کرد اما کمیته ملی المپیک حضور نداشته باشد. این کار زیبنده نه فدراسیون فوتبال است نه جمهوری اسلامی.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 867

به "علی آبادی: در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت نمی کنم، کمیته باید در مجمع فدراسیون فوتبال حضور داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی آبادی: در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت نمی کنم، کمیته باید در مجمع فدراسیون فوتبال حضور داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید