طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

به گزارش ساری فان، طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک | طراحی دکوراسیون لوکس و لاکچری

طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

جهت دریافت خدمات قیمت در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

سبک طراحی دکوراسیون کلاسیک یکی از سبک های پر هوادار می باشد که مربوط به روم و یونان باستان می باشد و اصول فکری آن دوره بر اساس مذهب بود که در این راستا با استفاده از المان های عمودی اقتدار الهیات را نشان میدادند و بیشتر در کلیساهای مذهبی استفاده میشد بنابراین کلیسا بهترین مکان برای دیدن طراحی به این سبک می باشد و از فاکتور های مهم آن ایجاد حس تقارن می باشد.

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک از المانهای ستون و سر ستون به وفور استفاده می گردد استفاده از گچبری جهت قاب بندی جداره ها و پتینه کاری در سقف از الزامات این سبک می باشد البته باید به خاطر داشته باشیم این سبک پاسخ مناسبی برای طراحی دکوراسیون لوکس مساحت های عظیم و با ارتفاع سقف زیاد محسوب میگردد در غیر اینصورت در مساحت های کوچک به دلیل جزئیات زیاد نه تنها شکوه و زیبایی را به همراه نخواهد داشت بلکه خانه را تبدیل به سمساری خواهد نمود.

جهت طراحی داخلی ساختمان با این سبک به شیوه زیر عمل می کنیم:

طراحی کف

برای طراحی با این سبک در کف از مصالح چوب و سنگ که بصورت سنگهای طرح دار و معمولا با هاشیه بندی است اجرا میگردد.

استفاده از مبلمان کلاسیک و عظیم مناسب این سبک برای دکوراسیون منزل و دکوراسیون اداری می باشد.

جانمایی میزهای عسلی در دو طرف مبلمان با آباژور های مشابه برای ایجاد حس تقارن جز الزامات این طرح می باشد.

دیوارها

در جداره ها برای ایجاد تقارن از قاب بندی قرینه استفاده می گردد بعنوان مثال با ایجاد محور عمودی، دیوار را به دو قسمت تقسیم می کنیم بعد با توجه به کاربری دیوار از قاب بندی کاملا مشابه در دو طرف استفاده می کنیم و داخل قاب ها با متریال کاغذ دیواری یا لمسه کوبی و ... تزیین می گردد که جهت استفاده از کاغذ دیواری از نمونه طرح دار مثل طرح گل های عظیم استفاده می گردد -هر چند باید یادآور شد که قاب های مذکور در زمان خود با عکس های سلطنتی تزیین میشد- همچنین لوسترهای دیواری ترجیحا با شمع، برای داخل قاب ها تعبیه گردد.

پرده های والان دار پر چین با تزئینات طلایی مناسب این سبک می باشد.

سقف

در طراحی سقف می توان از پتینه کاری استفاده کرد که با طرح های زیبا جلوه زیبایی به سقف می بخشند که به همراه لوستر ویژه این سبک که از الزامات این سبک می باشد زیبایی آن دو چندان می گردد .

گچبری سقف تقریبا در این سبک غیر قابل چشم پوشی است در سقف و قاب های دیوار از گچبری به میزان زیادی استفاده می گردد. با تعبیه سرستون در بالا ستونها شکوه و صلابت این سبک تاکید خواهد شد.

رنگ

رنگ های مناسب این طرح گرم و تیره مثل کرم قهوه ای و طلایی است که خصوصا رنگ طلایی به میزان زیاد برای تزئینات استفاده می گردد و با این رنگها نیز بر شکوه و صلابت این سبک تاکید می گردد در استفاده از کاغذ دیواری علاوه بر رنگ از نوع بافت دار آن استفاده می گردد .

از کارهای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی | طراحی نما ساختمان | اجرای کابینت آشپزخانه شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران دیدن فرمایید

منبع: هیرادانا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 564

به "طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید