صادرات و فروش و مالی سازی پیشران توسعه فرش است
به گزارش ساری فان، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار واصله، صادرات و فروش و مالی سازی پیشران توسعه فرش است.
فرحناز رافع در نخستین جشنواره فرش دستباف در گیلان اظهار کرد: در زنجیره ارزش فرش دستباف را مدیون سخاوت انگشت دستان هنرمندان هستیم.
وی با اشاره به طرح و نقش فرش در استانهای کشور افزود: برای فرش گیلان هیچ کاری صورت نگرفته است.
رئیس مرکز ملی فرش با تاکید بر لزوم واکاوی و ریشه یابی از قدمت تاریخی و فرهنگی فرش اعلام کرد: معروفیت فرش گیلان مورد غفلت واقع شده است.
رافع با بیان اینکه معروفیت سازی فرش گیلانی مورد تاکید است، گفت: معروفیت، نام و نشان فرش دستباف گیلان باید در دنیا شناخته گردد.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از تبلیغات در صنعت فرش افزود: باید از فضاهای تبلیغی و رسانه ای برای معرفی فرش گیلان کوشش گردد.
رئیس مرکز ملی فرش با بیان اینکه صادرات، فروش و مالی سازی پیشران توسعه فرش است، اعلام کرد: معروفیت سازی و تبلیغ حلقه گم شده در زنجیره ارزش فرش وجود دارد.
رافع با اشاره به به چالشهای پیش روی صنعت فرش افزود: بازاریابی و فروش مهمترین چالش حوزه صنعت فرش است که باید رفع گردد.
وی با تاکید بر لزوم بکارگیری از هوش مصنوعی در معرفی صنعت فرش افزود: بکارگیری از فناوری های نوین تبلیغی و رسانه ای حلقه مغفول مانده صنعت فرش است.
رئیس مرکز ملی فرش با بیان اینکه بازاریابی مشارکتی پیروز ترین اصل در این بخش است، گفت: هیچ گاه برای صرفه جویی، تبلیغ را حذف گردد، چرا که تبلیغات سرمایه گذاری برای مالی سازی است.
رافع با بیان اینکه چالش اصلی فرش گیلان بازاریابی است، افزود: بازاریابی شبکه ای در صنعت فرش گیلان باید در اولویت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سلیقه سازی در صنعت فرش اهمیت دارد، افزود: نیاکان ما برای فرش دستبافت خلق ارزش کردند.
رئیس مرکز ملی فرش با تاکید بر لزوم شناسنامه دار شدن فرش ایرانی و گیلان اعلام کرد: شناسنامه دار شدن و تشکیل نظام ارزیابی در صنعت فرش اهمیت دارد.
منبع: همگردی