شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن در غیاب سعید معروف

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران، مرحله مقدماتی سومین دوره رقابت های لیگ ملت های والیبال در بخش مردان امروز (آدینه) به میزبانی ایتالیا شروع شد و تیم ملی والیبال ایران در حالی که سعید معروف را به دلیل سرماخوردگی در اختیار نداشت، برابر ژاپن با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد.

شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن در غیاب سعید معروف

ولادیمیر آلکنو، علی شفیعی، سرعتی زن تیم ملی را در لیست 14 نفره جایگزین سعید معروف کرد. محمد موسوی، میلاد عبادی پور، محمد طاهر وادی، علی اصغر مجرد، امیر غفور، محمدرضا حضرت پور یاران آغاز نماینده بازی برای تیم ملی ایران بودند.

ست نخست؛ 25 بر 19 به سود ژاپن

ایران امتیاز نخست بازی را به دست آورد اما در ادامه ژاپنی ها پس از جبران امتیاز از دست رفته دو اختلاف امتیاز ایجاد کردند و نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه 8 بر 6 پیروز نزد سرمربی خود رفتند. در ادامه ژاپن با ارائه بازی سرعتی و رجحان در حمله پیروز شد اختلاف امتیاز را بیش تر کند و دومین تایم استراحت فنی با نتیجه 16 بر 10 به سود شاگردان یوئیجی ناکاگائیچی همراه شد. در نهایت ژاپن با رجحان در دفاع و حمله با نتیجه 25 بر 19 این ست را به سرانجام برد.

ست دوم؛ 25 بر 22 به سود ژاپن

شاگردان ناکاگائیچی در ست دوم نیز هماهنگی بهتری نسبت به تیم ایران داشتند و با ارائه بازی منظم تر پیروز شدند رجحان خود را حفظ کند. تعویض صالحی و حضور فیاضی بازی را در امتیاز 5 برابر کرد اما مجددا حریف پیش افتاد و نخستین زمان استراحت فنی با نتیجه 8 بر 5 به سود ژاپن همراه شد. در ادامه ملی پوشان ایران به هماهنگی بهتری رسیدند و در حمله با حریف برابر شدند. ایران با جبران امتیازهای از دست رفته بازی را در امتیاز 15 برابر کرد و علی اصغر مجرد، سرعتی زن جوان تیم ملی امتیاز 16 را برای ایران کسب کرد تا دومین استراحت فنی با رجحان ایران همراه گردد.

ملی پوشان کشورمان پیروز شدند رجحان در حمله، دفاع و دریافت را از خود نمایند تا همچنان با نتیجه 20 بر 19 تیم برتر زمین باشند. ژاپنی ها بار دیگر نبض حمله را در دست گرفتند تا بازی را از ایران بگیرند. با رجحان 23 بر 21 حریف الکنو تقاضای تایم استراحت داد. در نهایت ژاپن 25 بر 22 پیروز ست دوم شد.

ست سوم؛ 26 بر 24 به سود ژاپن

امتیاز نخست با آبشار میلاد عبادی پور برای ایران ثبت شد. ملی پوشان ایران در نخستن تایم استراحت فنی با نتیجه 8 بر 5 پیروز شد. با گذشت زمان ایران در دفاع همچنان رجحان را حفظ کرد و در حمله برابر پیش رفت اما اشتباهات فردی مانند دو ست گذشته همچنان ادامه داشت. دومین تایم استراحت فنی نیز با رجحان 16 بر 15 ایران همراه بود. در نهایت سرویس و دریافت های خوب ژاپن و اشتباهات پرتکرار ملی پوشان ایران باعث شد تا ست سوم هم با رجحان 26 بر 24 به سود ژاپنی ها همراه گردد.

تیم ملی والیبال ایران فردا در دومین بازی خود از ساعت 14:30 مقابل تیم ملی روسیه صف آرایی خواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران، فرانسه، بلغارستان، آلمان، استرالیا، ایران، ژاپن، صربستان، اسلوونی، هلند، روسیه، آمریکا، کانادا، ایتالیا، لهستان، آرژانتین و برزیل 16 تیم حاضر در مسابقات هستند. تیم های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن 12 تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت های والیبال هستند. تیم ملی چین به دلیل مسائل اقتصادی از حضور در مسابقات انصراف داد تا تیم هلند جایگزین این تیم گردد. تیم ملی اسلوونی نیز با قهرمانی در چلنجرکاپ جایگزین تیم ملی پرتغال شد که در سال 2019 از مسابقات سقوط کرد.

تیم ملی روسیه، مدافع عنوان قهرمانی در سال های 2018 و 2019 به ترتیب با شکست تیم های فرانسه و آمریکا جام قهرمانی را بالای سر برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1092

به "شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن در غیاب سعید معروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن در غیاب سعید معروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید