سفر یک روزه به ییلاق های اطراف تهران

به گزارش ساری فان، اگر از روزمرگی ها و شلوغی پایتخت خسته شده اید، سری به مناطق ییلاقی اطراف تهران بزنید.

سفر یک روزه به ییلاق های اطراف تهران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

شاید بعضی از افراد با وجود مشغله کاری فراوان و زمان اندک، امکان سفرهای چند روزه را نداشته باشند. سفرهای یک روزه یکی از بهترین ایده هایی است که می توان به کسانی که فرصت چندانی برای ماجراجویی ندارند، پیشنهاد داد. خبرنگاران در این مطلب به معرفی جاذبه های گردشگری نزدیک تهران پرداخته است. با ما همراه باشید.

روستای هرانده

در فاصله 140 کیلومتری تهران و در 15 کیلومتری جنوب غرب فیروزکوه، روستای هرانده قرار گرفته است. هرانده دهکده ای سرسبز است که در دره ای به همین نام جای گرفته و با نهرها و رودهای پر آب، درختان بلند تبریزی و کوچه باغ های باصفا و چشم اندازهای دیدنی از دشت و کوه های اطرف منتظر شماست. در این سفر، دیدن غار باستانی و شگفت انگیز بورنیک را از قلم نیاندازید.

روستای خور

روستای 2 هزار ساله خور در شمال غرب شهر تهران و در ارتفاعات استان البرز قرار گرفته است. راستا دسترسی به این طبیعت منحصر به فرد و قله ها و دره های سرسبز و باغ های پر پیچ و خم آن از جاده زیبای چالوس می گذرد. علاوه بر تماشای طبیعت روستای خور می توانید از امامزاده سلیمان، تپه ها و دره دوچنار، امامزاده برچشمه یا زبیده خاتون، برج و باروی قلعه خور و چنار 800 ساله آن نیز دیدن کنید. از دیگر جاذبه های این روستا، پیست اسکی به همین نام است که 1800 متر طول دارد.

روستا آینه ورزان

روستای آینه ورزان با قدمت 2 هزار سال و در 60 کیلومتری شرق تهران، طبیعتی فوق العاده دارد. قله مرتفع زرینه کوه مشرف به روستا بوده و آبشاری دیدنی از میان آن جاری شده است. اگر قصد تماشای آبشار را دارید باید رودخانه ای که از روستا می گذرد را به سمت شمال دنبال کنید. علاوه بر آبشار تنگه ای باریک نیز در آن نزدیکی قرار گرفته است.

دشت لار

دشت بسیار خنک و خوش آب و هوا و پر از شقایق لار از شمال به کوه های شهرستان نور مازندران از شرق و شمال شرق به کوه دماوند، از جنوب شرق به ایرا، شهرستان دماوند و پلور آمل، از جنوب به افجه و امامه و لواسان بزرگ و از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر می رسد. لار 70 کیلومتر از شرق تهران فاصله دارد و بزرگ ترین دره ایران محسوب می گردد.

روستای کردان

کردان در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده و 25 کیلومتر با شهر کرج و 65 کیلومتر با غرب شهر تهران فاصله دارد. دسترسی به کردان از اتوبان تهران قزوین به آسانی انجام می گردد و بعضی ترجیح داده اند که به جای سفر یک روزه به کردان اقامتی دائم در این روستا داشته باشند. این روستا مملو از باغ های میوه است و رودخانه ای از میان آن جاری است.

روستای افجه

افجه در 30 کیلومتری شمال شرق شهر تهران و در لواسانات قرار گرفته است. قرار دریافت این روستا 2040 متر بالاتر از سطح دریا، به آن آب و هوایی کوهستانی و تابستانی خنک بخشیده است. زیباترین جاذبه منطقه دشت هویج یا به زبان محلی دشت گرچال است. البته امروزه دیگر در این روستا از هویج خبری نیست، در صورتی که در گذشته در این دشت، هویج فراوانی وجود داشته است.

روستای برگ دنیا

برگ دنیا، روستای ییلاقی منطقه لواسانات، مقصدی فوق العاده برای سفرهای یک روزه اطراف تهران است. این روستا در دل دامنه های جنوبی البرز جا خوش نموده و به راحتی در کمتر از یک ساعت می توان به آن رسید. با سفر به این روستا و دیدن کردن از قلعه دختر، امام زاده اسماعیل و آبشار برگ دنیا سفری به یادماندنی را تجربه خواهید کرد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 133

به "سفر یک روزه به ییلاق های اطراف تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر یک روزه به ییلاق های اطراف تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید