سازمان بهداشت جهانی: چین به هیئت علمی آنالیز منشا کرونا اجازه ورود نداد

به گزارش ساری فان، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی عدم صدور مجوز ورود هیئت علمی برای آنالیز منشا کرونا از سوی چین را ناامید کننده خواند.

سازمان بهداشت جهانی: چین به هیئت علمی آنالیز منشا کرونا اجازه ورود نداد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزای آناتولی، تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در نخستین نشست رسانه ای سال 2021 که در فضای مجازی برگزار گردید، گفت: ممانعت چین از ورود هیئت علمی متشکل از کارشناسان بین المللی برای آنالیز منشا ویروس کووید-19 ناامید کننده بود.

وی اضافه کرد: امروز متوجه شدیم که مقامات چینی هنوز فرایند صدور مجوزهای لازم برای اعزام هیئت کارشناس به چین را تکمیل نکرده اند. این خبر مایه ناامیدی بود زیرا سفر دو نفر از اعضای تیم باید پیش از این شروع می شد و بقیه اعضا نیز در آخرین لحظه از سفر بازماندند.

آدهانوم ضمن اشاره به تداوم تماس با مقامات ارشد چین، گفت: وظیفه آنالیز منشا ویروس برای سازمان بهداشت جهانی و هیئت بین المللی یک اولویت بوده و این موضوع بار دیگر به وضوح به مقامات چینی ابلاغ شده است.

مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه اضطراری سازمان بهداشت جهانی نیز توضیح داد مشکل صدور ویزا مانعی برای ورود هیئت علمی سازمان به چین است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 835

به "سازمان بهداشت جهانی: چین به هیئت علمی آنالیز منشا کرونا اجازه ورود نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی: چین به هیئت علمی آنالیز منشا کرونا اجازه ورود نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید