دوره های مشترک تحصیلی در کرونا با توقف آشکاری رو به رو شده است

به گزارش ساری فان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا دوره های مشترک تحصیلی با توقف آشکاری رو به رو شد اکنون احتیاج به کوشش برای بازگشت به حالت عادی وجود دارد.

دوره های مشترک تحصیلی در کرونا با توقف آشکاری رو به رو شده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه با حضور رؤسای دانشگاه های ایران و روسیه، غلامی وزیر علوم، وزیر علوم و آموزش عالی روسیه، نیلی احد آبادی رئیس دانشگاه تهران، جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست گفت: در سال های اخیر شاهد روابط خوبی در دانشگاه های 2 کشور بوده ایم. به طوری که شرایط خاص دنیا خللی در این همکاری های مورد علاقه ایجاد نخواهد کرد.

وزیر علوم ادامه داد: در دوره شیوع کرونا با کاهش فعالیت های میدانی، آزمایشگاهی و کارگاهی روبرو شدیم که این موضوع سبب می گردد در توسعه علوم کاربردی مهندسی فناوری به چالش بخوریم.

وی اضافه نمود: چنین به نظر می رسد که در این شرایط تبادل علم دنیای تحت تاثیر قرار می گیرد و فرایند نزولی خواهد داشت؛ در این شرایط که صنایع تولیدی، توریسم و رویدادهای ورزشی به آهستگی حرکت می نمایند، حوزه دانشگاهی و دانشجویان نیز تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته اند.

غلامی توضیح داد: در این دوره با توجه به شیوع ویروس کرونا دوره های مشترک تحصیلی با توقف آشکاری رو به رو شده است به طوری که احتیاج به کوشش برای بازگشت به حالت عادی وجود دارد. دسترسی آزاد اساتید و اعضای هیات علمی به مدارک و مقالات دانشگاه های همکار از این دست همکاری ها است که منجر به جهش همکاری می گردد.

پذیرش 90 نفر در روسیه برای سال 2020

وزیر علوم و فناوری روسیه در ادامه گفت: همکاریس کشور ایران و روسیه از سال 60 شروع شده است. از آن سال به بعد بسیاری از داوطلبان ایرانی را در بهترین دانشگاه های روسیه را داشتیم. در سال 2020 برای تعداد 90 نفر پذیرش در نظر گرفته شده است. بیشتر دانشجو یان ایرانی نیز در دانشگاه علوم پزشکی پذیرش شده اند.

وی با بیان اینکه از سال 2013 نقشه راهی را برای پذیرش و ارایه ویزا به دانشجویان دو کشور تهیه شده تا تعداد دانشجویان دو کشور افزایش پیدا کند؛ اظهار کرد:

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: از سال 1394 تا به امروز چهار اجلاس موفقیت آمیز مشترک با حضور رؤسا و هیأت های دانشگاهی ایران و روسیه به صورت دوره ای در دانشگاه تهران و دانشگاه دولتی مسکو برگزار گردیده است که انعقاد تفاهم نامه ای تحت عنوان تأسیس اتحادیه دانشگاه های ایران و روسیه، ایجاد دبیرخانه دائمی اتحادیه دانشگاه های ایران و روسیه مستقر در دو دانشگاه تهران و دانشگاه دولتی مسکو، استفاده از توانمندی های دو طرف جهت توسعه علم و فناوری و مشارکت در تأمین احتیاج ها و یافتن راه چاره برای چالش ها در دو کشور روسیه و ایران با استفاده از توسعه شبکه بین دانشگاهی و اتصال آن به حوزه های فناوری را می توان از جمله دستاورد های این اجلاس ها برشمرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 514

به "دوره های مشترک تحصیلی در کرونا با توقف آشکاری رو به رو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های مشترک تحصیلی در کرونا با توقف آشکاری رو به رو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید