زاکانی: غربی ها نجنبند ایران با پروتکل الحاقی خداحافظی می کند

به گزارش ساری فان، علیرضا زاکانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه با تشکر از ملت ایران به دلیل حضور در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: سفر ریاست مجلس به روسیه و تقدیم پیام رهبری و همچنین سفر رییس دستگاه قضا به عراق حاوی این نکته است که همه دنیا غرب نیست و همه غرب هم آمریکا نیست. دوران جدید انقلاب در شرایطی آغاز شده که نگاه به شرق و همسایگان یک اولویت قطعی است بی شک شرایط ما در عرصه دنیای و نقش ملت ایران بر سازندگی آن یک اولویت خاص را برایمان هموار کرده است.

زاکانی: غربی ها نجنبند ایران با پروتکل الحاقی خداحافظی می کند

به گزارش ایرنا، نماینده مردم قم با اشاره به سفر روسای قوه قضاییه و مقننه گفت: ما باید با خودباوری و ابتکار عمل بتوانیم معادلات قدرت در سطح جهان را تغییر دهیم و شرایط را به سویی ببریم که جهان آینده نقش فزاینده ایران اسلامی را پر رنگ تر ببیند.

زاکانی در مورد سند برجام و چالش های بین ایران و آمریکا گفت: برجام سندی است که جز به رفع تحریم ها باقی نخواهد ماند. همان گونه که دوره بزن و دررو تمام شده و تحمیل ننگ نامه و تحمیق ملت ها تمام شده است و برای ایران اسلامی دیگر تکرار نخواهد شد. رهبری هوشمند و فرزانه، ملتی آگاه و در صحنه و نخبگانی شجاع و مبتکر شرایطی را برای ما فراهم کرده که آن ننگ نامه که توسط دشمنان اجرا می شد در جهت الغا هستند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در مورد اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران گفت: مجلس در راس امور است اگر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نجنبند، ایران اسفندماه با پروتکل الحاقی خداحافظی کرده و ناظران NPT باید از کشور خارج شوند.

عضو کمیسیون اصل نود افزود: گره برجام فقط با رفع تحریم باز خواهد شد و مجلس میدان عمل را برای مسوولان باز خواهد کرد. پروتکل الحاقی به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای سندی است که به منظور تقویت کارایی سیستم پادمان در راستای مشارکت در اهداف منع گسترش هسته ای جهانی، برای کشور هایی که دارای موافقت نامه پادمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی هستند، طراحی شده است. کشور های عضو آژانس باید این پروتکل را به عنوان ضمیمه توافق جامع پادمان می پذیرفتند.

زاکانی در مورد طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: مجلس اصلاحات را از خودش شروع کرده است تعارض منافع، عدم شفافیت و رانت سه ویژگی است که به کشور آسیب می زند اگر طرح شفافیت مجلس با کمبود سه رای تصویب نشد مجددا توسط نمایندگان امضا شده است و با ماده 130 در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت. مجلس به شفافیت قائل است و بخش عمده ای از مخالفان معتقد بودند شفافیت موجود در طرح ارائه شده کافی نیست دو نفر از مخالفان سخنران نیز به این ماجرا اذعان داشتند ما به مردم قول می دهیم که در این جهت کوتاهی نکنیم.

وی در مورد رد کلیات بودجه سال 99 از سوی مجلس اظهار کرد: مجلس دهم و دولت در سال 98، 167 هزار میلیارد و در سال 99، 273 هزار میلیارد کسری بودجه به ارمغان آوردند آن چه در مجلس رخ داد در راستای شفافیت، جبران کسری بودجه و مواجهه با لایحه سیاسی دولت بود. هر چند که کمیسیون تلفیق بودجه اصلاحاتی انجام داد، اما این اصلاحات کافی نبود و از آن جا که دولت ادعا کرد که تن به اصلاحات کمیسیون تلفیق نمی دهد. تصمیم گرفتیم کلیات بودجه را رد کنیم تا دولت براساس رفع رانت، رفع تعارض منافع و رفع عدم شفافیت لایحه جدیدی تقدیم کند.

نماینده قم در مجلس در مورد ارسال لایحه بودجه دولت گفت: امیدواریم بتوانیم پاسخ معتبر به نیاز های جامعه و تحقق اهداف انقلاب داده و با همکاری سایر قوا گام های بلندی برداریم.

منبع: فرارو
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 925

به "زاکانی: غربی ها نجنبند ایران با پروتکل الحاقی خداحافظی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکانی: غربی ها نجنبند ایران با پروتکل الحاقی خداحافظی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید