رابط کاربری سامسونگ One UI 2.5 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

به گزارش ساری فان، سال 2018 بود که سامسونگ با معرفی رابط کاربری One UI، تغییر ظاهری بزرگی در نرم افزار گوشی های خود ایجاد کرد و رسما از رابط کاربری قبلی خود یعنی Samsung Experience، عبور کرد. از آن زمان تا به امروز، چند بروزرسانی مختلف در رابط کاربری سامسونگ One UI شاهد بوده ایم و حالا آخرین نسخه کنونی آن، One UI 2.1 است. اما گویا تا یکی دو ماه آینده شاهد نسخه 2.5 از این رابط کاربری خواهیم بود و در ادامه می خواهیم ببینیم که چه ویژگی های جدیدی را احتمالا در رابط کاربری سامسونگ One UI 2.5 خواهیم دید.

رابط کاربری سامسونگ One UI 2.5 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

ویژگی های رابط کاربری سامسونگ One UI 2.5

به نقل از وب سایت SamMobile، رابط کاربری One UI 2.5 قرار است در زمینه ژست های حرکتی در سیستم عامل، بهبودهای مختلفی داشته باشد. از جمله اینکه ژست های حرکتی پیش فرض اندروید قرار است در لانچرهای دیگری به جز لانچر خود سامسونگ هم قابل استفاده باشند.

One UI 2.5 همچنین قرار است چند ویژگی جدید در اپلیکیشن دوربین داشته باشد. این ویژگی های شامل حالت های Single Take، Night Hyperlapse و یک حالت حرفه ای برای فیلم برداری یا Pro Video Mode داشته باشد. این مورد آخر به کاربر اجازه می دهد تا تنظیمات بیشتری در هنگام فیلم برداری داشته باشد و احتمالا تنها در گوشی های رده بالای سامسونگ شاهد آن خواهیم بود.

ویژگی های Quick Share و Music Share که احتمالا برای ارسال و دریافت فایل های مختلف کاربرد خواهند داشت نیز در این بروزرسانی عرضه می شوند. البته هنوز دقیق مشخص نیست که این ویژگی های چقدر گسترده یا محدود خواهند بود.

در نظرسنجی که وب سایت Android Authority در خرداد ماه گذشته انجام داده بود، بیش از 90 درصد شرکت کنندگان گفته بودند که امیدوارند سامسونگ تبلیغات در از اپلکیشن های پیش فرض رابط کاربری خود حذف کند. امیدواریم در رابط کاربری One UI 2.5، شاهد بهبود شرایط در این زمینه باشیم.

زمان عرضه و دستگاه های پشتیبانی شده

طبیعتا باید انتظار داشته باشیم که در ابتدا این نسخه از One UI را در پرچمداران سامسونگ ببینیم؛ آن هم پرچمدارانی که امسال عرضه شده اند. این یعنی گوشی های خانواده گلکسی نوت 20 که به زودی معرفی خواهند شد، گلکسی فولد 2 (یا گلکسی زد فولد 2)، تبلت گلکسی تب S7 و در نهایت گوشی های خانواده گلکسی S20.

پیش تر دو حساب کاربری Ice Universe و Max Weinbach در توییتر گفته بودند که رابط کابری One UI 2.5 را به زودی در گوشی های گلکسی اس 20 خواهیم دید. Weinbach مخصوصا اینطور مشخص کرد که آزمایش های اولیه رابط کاربری جدید سامسونگ در ماه جاری میلادی، روی گوشی هی گلکسی اس 20 و همچنین گلکسی زد فلیپ آغاز شده است.

پس از پرچمداران کنونی سامسونگ، ممکن است دیگر گوشی های این شرکت که همین حالا هم اندروید 10 و One UI 2.1 را دارند، بروزرسانی One UI 2.5 را هم دریافت کنند.

در این میان اما این احتمال هم وجود دارد که برخی محصولات قدیمی سامسونگ شامل استثنا شوند. برای مثال گلکسی نوت 9 که همین حالا بروزرسانی One UI 2.1 را دارد، احتمالا با خاتمه رسیدن دو سال ضمانت پشتیبانی سامسونگ، One UI 2.5 را دریافت نخواهد کرد! اگر این چنین باشد، گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 هم شامل این مورد خواهد شد.

در مورد گوشی های میان رده سامسونگ هم باید بگوییم محصولات مثل گلکسی A71 و گلکسی A51، اخیرا بروزرسانی One UI 2.1 را دریافت کردند و با این وضع، احتمالا با تاخیر بروزرسانی One UI 2.5 را دریافت خواهند کرد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 545

به "رابط کاربری سامسونگ One UI 2.5 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابط کاربری سامسونگ One UI 2.5 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید