محصولات برنده و بازنده گوگل در سال 2021

به گزارش ساری فان، با وجود اینکه گوگل در زمینه گوشی های هوشمند هنوز رقیب قدرتمندی برای دیگر شرکت ها محسوب نمی گردد، اما این شرکت در سال 2021 نشان داد که به این زودی ها قصد ندارد این حوزه را ترک کند. در ادامه به محصولات برنده و بازنده گوگل در سال 2021 می پردازیم.

محصولات برنده و بازنده گوگل در سال 2021

برنده - چیپست تنسور

تراشه اختصاصی گوگل تنسور را می توانیم به عنوان برترین محصول سخت افزاری گوگل در سال 2021 انتخاب کنیم. گوگل با بهره گیری از این تراشه می تواند کنترل بیشتری بر روی گوشی های خود داشته باشد و به خصوص در زمینه الگوریتم های پردازش تصویر امکانات مجذوب نماینده تری را ارائه کند. این تراشه از دو هسته قدرتمند cortex-X1 بهره می برد و به همین دلیل توان بالایی را برای گوشی های خود به ارمغان می آورد.

در کنار افزایش قابلیت های مربوط به عکاسی، این تراشه سرعت ترجمه را هم افزایش می دهد و بعلاوه می توانیم به قابلیت هایی مانند حذف اشیاء مختلف از تصاویر اشاره کنیم. اما از همه مهم تر، این تراشه تمایز گوشی های گوگل را در زیست بوم اندروید افزایش می دهد زیرا تمام این گوشی ها از تراشه های مشخصی استفاده می نمایند. باید ببینیم گوگل برای نسل بعدی چیپست تنسور چه برنامه هایی دارد.

برنده - پیکسل 6

پیکسل 6 بدون شک یکی از برترین گوشی های عرضه شده در سال 2021 محسوب می گردد. از بین ویژگی های آن می توانیم دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، طراحی تازه، شارژ بی سیم، گواهی IP68 و نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت 90 هرتز را نام ببریم. مطابق انتظار، دوربین این گوشی در شرایط نوری مختلف عکس های فوق العاده ای را ثبت می نماید. ضمناً نباید عمر باتری عالی این گوشی را از قلم بیندازیم.

برنده - پیکسل 6 پرو

پیکسل 6 پرو در مقایسه با مدل استاندارد از باتری بزرگ تر، نمایشگر بزرگ تر مبتنی بر رفرش ریت 120 هرتز و دوربین پریسکوپی با قابلیت زوم 4 برابری بهره می برد. بعلاوه با داشتن قیمت 699 دلاری، نسبت به بسیاری از گوشی های پرچم دار قیمت پایین تری دارد. با این حال، بسیاری از کاربران احتمالا ترجیح می دهند مدل استاندارد پیکسل 6 را بخرند زیرا تفاوت بین این دو گوشی چندان زیاد نیست.

برنده - اندروید 12

گوگل ماه ها قبل اندروید 12 را رسما منتشر کرد که از بین قابلیت های تازه آن می توانیم به زبان طراحی تازه، بازطراحی ویجت ها، بهبود عملکرد و افزایش تمرکز بر گوشی های تاشو اشاره کنیم. البته با وجود تمام این تفاوت های ظاهری، هر کدام از شرکت ها برای رابط کاربری گوشی های خود رویکرد خود را عملی می نمایند و به همین دلیل بسیاری از کاربران با این تغییرات روبرو نخواهند شد.

برنده - پیکسل 5a 5G

سری پیکسل A از جمله مجذوب نماینده ترین گوشی های میان رده محسوب می شوند و در این میان پیکسل 5a 5G به لطف قیمت 399 دلاری اش توجه بسیاری از کاربران را جلب نموده است. از بین امکانات این گوشی می توانیم دوربین خیلی خوب، بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب و دوام بالای باتری را نام ببریم. ضمناً نباید سرعت بالا در دریافت آپدیت های نرم افزاری را از قلم بیندازیم.

برنده - پیکسل بادز A

پیکسل بادز A فقط 99 دلار قیمت دارد و به همین دلیل در مقایسه با هدفون های بی سیم اپل و سامسونگ مقرون به صرفه تر است. با وجود قیمت پایین تر، نمی توانیم کیفیت عالی صدا و دوام بالای بدنه را کتمان کنیم. اگر هم این هدفون را در کنار گوشی های پیکسل بهره ببرید، از امکانات بیشتری می توانید بهره ببرید.

بازنده - پیکسل فولد

طی ماه های گذشته چندین گزارش درباره اولین گوشی تاشوی گوگل منتشر شده است. از بین ویژگی های فاش شده از این گوشی می توانیم به نمایشگر 7.6 اینچی، دوربین سلفی زیر نمایشگر، دوربین های عالی و چیپست تنسور اشاره کنیم. اما طبق چند گزارش تازه، گوگل این پروژه را کنار گذاشته است و این گوشی تاشو ساخته نخواهد شد.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1436

به "محصولات برنده و بازنده گوگل در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده گوگل در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید