دولت فدرال کانادا برای خرید میلیون ها دوز واکسن کووید 19 با فایزر و مدرنا قرارداد بست

به گزارش ساری فان، دولت فدرال کانادا از شرکت فایزر و شرکت مدرنا واکسن کووید 19 می خرد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، آنیتا آناند، وزیر خدمات عمومی و تدارکات، با اعلام این خبر گفت که اتاوا برای تامین این واکسن با غول داروسازی شرکت فایزر و شرکت مدرنا قرارداد بسته است.

دولت فدرال کانادا برای خرید میلیون ها دوز واکسن کووید 19 با فایزر و مدرنا قرارداد بست

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مسافرتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

شرکت فایزر در حال تحقیق روی واکسن BNT162 mRNA و مدرنا نیز روی واکسن mRNA-1273 است.

آناند روز چهارشنبه همراه با نودیچ برین، وزیر علوم و صنایع٬ طی یک نشست خبری گفت: تحقیقات این کاندیدهای فراوری واکسن بسیار امیدوار نماینده است. همه ما مشتاق روزی هستیم که محدودیت های بهداشتی کاملا برداشته گردد.

وی اضافه نمود: با این وجود٬ هنوز کارهای زیادی باید انجام گردد. هر شرکتی که نامزد فراوری بالقوه واکسن کووید19 است برای طی کردن مراحل آزایشات صحیح، فراوری انبوه، فراوری و توزیع احتیاج به زمان دارد.

وزیر خدمات عمومی و تدارکات، تعداد دقیق دوزهای واکسن کووید 19 پیش خرید شده است و قیمت پرداختی بابت آن ها را خاطرنشان کرد. دولت فدرال همچنان در حال مذاکره با شرکت های بین المللی و داخلی برای خرید دوزهای اضافی از سایر فراورینمایندگان بالقوه واکسن است.

آناند تاکید نمود که دولت درصدد انعقاد قرارداد با چندین شرکت است.

وی پیش بینی کرد: احتمالا شرکت های فایزر و مدرنا سال 2021 واکسن هایشان را تحویل دهند. در هردو این شرکت ها فراوری واکسن به فاز سوم انسانی رسیده است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی٬ در حال حاضر 166 واکسن کووید 19 در مراحل مختلف آزمایشات بالینی است.

توسعه واکسن معمولا یک فرایند زمانبر دارد و ده سال یا بیشتر طول می کشد. کارشناسان امریکایی و اروپایی بر اساس سناریویی خوشبینانه می گویند که می توانند اولین واکسن ها را سال آینده توزیع عمومی نمایند.

فراوری واکسن در شرکت Pfizer و مدرنا نیز بخشی از عملیات Operation Warp Speed در امریکا برای تسهیل فراوری واکسن کووید 19 است.

شرکت فایزر در روز 22 ژوئیه خاطرنشان کرد که برای تامین 100 میلیون دوز واکسن٬ قراردادی 1/95 میلیارد دلاری با آمریکا منعقد نموده است و امکان اضافه نمودن 500 میلیون واکسن دیگر نیز وجود دارد.

این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که پیش بینی می نماید تا انتها دسامبر سال جاری 100 میلیون دوز واکسن را فراوری نموده و 1/3 میلیارد دوز واکسن را نیز سال 2021 حاضر خواهد نمود.

استفان بالکل، مدیرعامل شرکت مدرنا نیز روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری قیمت هر دوز واکسن فراوریی این شرکت را بین 32 تا 37 دلار خاطرنشان کرد که در سفارشات کلان کاهش خواهد یافت.

مطالب مشابه:

منبع: اینترنت
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 613

به "دولت فدرال کانادا برای خرید میلیون ها دوز واکسن کووید 19 با فایزر و مدرنا قرارداد بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت فدرال کانادا برای خرید میلیون ها دوز واکسن کووید 19 با فایزر و مدرنا قرارداد بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید