دستور قاضی آمریکایی برای تسریع در تحویل آرای پستی

به گزارش ساری فان، یک قاضی آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (13 آبان ماه) به شرکت پست این کشور دستور داد اقدامات و کوشش برای تسریع در رساندن آرای غیرحضوری به مراکز شمارش تشدید گردد.

دستور قاضی آمریکایی برای تسریع در تحویل آرای پستی

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، در حکم قاضی امت سولیوان آمده است: سازمان پست باید از شبکه سریع خود برای تحویل هرچه زودتر آرای غیر حضوری پیشاپیش انتخابات روز سه شنبه، بهره برداری کند.

این قاضی ناحیه واشنگتن روز آدینه نیز به اداره پست دستور داده بود که با اجرای اقدامات فوق العاده در چند مرکز گردآوری و توزیع، از تحویل به موقع میلیون ها رای پستی پیش از سرانجام رای گیری، اطمینان حاصل کند و خواهان دریافت گزارش های روزانه در باره ادعای تعویق در تحویل آرای پستی شد.

اداره پست آمریکا ارسال پستی آراء را در فاصله زمانی کمتر از هفت روز تا مهلت سرانجامی مشخص شده توسط هر ایالت، توصیه نمی کند. بعضی ایالت ها آرای غیرحضوری را تا یک هفته پس از سرانجام رای گیری در صورتی می پذیرند که که تاریخ ارسال آن حداکثر در روز برگزاری انتخابات باشد.

اداره پست روز پنجشنبه گفت که 122 میلیون رای سفید یا تکمیل شده را پیشاپیش انتخابات روز سه شنبه به مراکز شمارش تحویل داده است که آمار بی سابقه ای در رای گیری های زودهنگام، به شمار می رود. این پدیده افزون بر حساس بودن این رقابت، به علت مشارکت شمار بیشتری از رای دهندگان واجد شرایط به صورت غیرحضوری و پستی با توجه به همه گیری گسترده ویروس کرونا و تلفات بسیار زیاد بیماران کووید - 19 در ایالات متحده است.

کوشش برای رساندن آرای غیر حضوری شهروندان به مراکز شمارش تا شب برگزاری انتخابات به علت تاکیدهای بدون مدرک دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی و نامزد انتخابات بر احتمال تقلب گسترده در رای گیری غیرحضوری، اهمیت بیشتر و و قابل توجه تازه ای پیدا نموده است. او روز یکشنبه در حالی به لزوم اعلام نتیجه انتخابات تا سه شنبه شب اشاره نمود که که شمارش آرای غیرحضوری اغلب زمان بسیار بیشتری می طلبد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 697

به "دستور قاضی آمریکایی برای تسریع در تحویل آرای پستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور قاضی آمریکایی برای تسریع در تحویل آرای پستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید