خبرنگاران 383 وسیله بهداشتی و توانبخشی به معلولان دلیجان تحویل شد

به گزارش ساری فان، خمین - خبرنگاران- رئیس بهزیستی دلیجان گفت: 383 وسیله شامل 310 مورد وسایل بهداشتی و 73 مورد وسایل یاری پزشکی و توانبخشی نظیر سمعک، ویلچر، عصا و تشک مواج پارسال به معلولان بهزیستی دلیجان تحویل شد.

خبرنگاران 383 وسیله بهداشتی و توانبخشی به معلولان دلیجان تحویل شد

رضا رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حمایت های موردی در قالب یاری هزینه حق پرستاری، هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، یاری هزینه مناسب سازی، درمان و ایاب و ذهاب، کاشت حلزون، توانبخشی، ارایه خدمات توان پزشکی را از دیگر خدمات بهزیستی است.

وی با بیان اینکه بیش از 19 درصد از جمعیت یکهزار و 207نفری معلولان این شهرستان مستمری بگیر هستند، گفت: 225 معلول این شهرستان از خدمات مستمری ماهیانه و هدفمندی یارانه برخوردارند و چهار معلول نیز پشت نوبت دریافت مستمری قرار دارند.

وی گفت: 59 معلول بینایی، 556 معلول جسمی و حرکتی، 377 معلول ذهنی، 58 معلول روانی، 166 معلول شنوایی و 49 معلول اعصاب و روان در دلیجان ساکن هستند.

رئیس بهزیستی دلیجان توضیح داد: چهار نفر از معلولان این شهرستان سال گذشته 160 میلیون ریال تسهیلات اشتغال در زمینه های دامداری و قالیباقی از محل برنامه ملی سی بی آر (توان بخشی مبتنی بر جامعه) دریافت کردند.

وی افزود: 42میلیون ریال نیز به 2نفر ازتوانخواهان دلیجان برای تعویض قطعات وتعمیرکاشت حلزون شنوایی پرداخت شد و معلولان جسمی و حرکتی این شهرستان 50 میلیون ریال برای ساخت اُرتز و پروتز(اندام مصنوعی) دریافت کردند.

رئیس بهزیستی دلیجان گفت: به 27 دانش آموز معلول این شهرستان 30 میلیون و 840 هزار ریال یاری هزینه تحصیلی پرداخت شد.

رحیمی یادآور شد: 51 توانخواه در مرکز معلولان سمانه در دودهک و 49 توانخواه در مرکز معلولان سلمان در این شهرستان نگهداری می شوند.

شهرستان دلیجان با 50 هزار نفر جمعیت، در جنوب استان مرکزی واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 538

به "خبرنگاران 383 وسیله بهداشتی و توانبخشی به معلولان دلیجان تحویل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 383 وسیله بهداشتی و توانبخشی به معلولان دلیجان تحویل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید