خبرنگاران میوه نوروزی در مشهد مورد استقبال قرار نگرفت

به گزارش ساری فان، مشهد- خبرنگاران- رییس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره بار مشهد گفت: واحدهای صنفی منتخب این اتحادیه که برای دریافت و عرضه میوه طرح تنظیم بازار ویژه نوروز انتخاب شده بودند، به دلیل گرانی میوه و نبود خریدار کافی از این طرح استقبال نکردند.

خبرنگاران میوه نوروزی در مشهد مورد استقبال قرار نگرفت

حسین مصدق روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: قیمت های پیشنهادی کارگروه تنظیم بازار مشهد برای میوه شب عید شامل پرتقال به قیمت هر کیلو 45 هزار ریال و سیب به قیمت هر کیلو 50 هزار ریال بود که ستاد تنظیم بازار کشور با این قیمتهای پیشنهادی موافقت نکرد و قیمت مصوب برای پرتقال و سیب در سطح خرده فروشی را 60 هزار ریال بیان کرد.

وی ادامه داد: با اینکه توزیع میوه نوروزی شامل پرتقال و سیب به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور در این شهر از روز گذشته شروع شد اما از 160 واحد منتخب معرفی شده توسط این اتحادیه برای عرضه میوه شب عید، 30 واحد اعلام آمادگی نموده و میوه ها را برای عرضه در سطح خرده فروشی تحویل گرفتند.

وی گفت: فروشندگان میوه و تره بار مشهد معتقدند با توجه به شیوع کرونا مردم مانند سال گذشته خرید زیاد میوه نوروزی ندارند و قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار برای این میوه ها در شرایطی که تقاضا کم است، گران می باشد.

مصدق اضافه کرد: در پی عدم استقبال صنوف مشهد از قیمت های مصوب ستاد تنظیم بازار کشور، امروز قیمتهای مصوب از سوی ستاد مربوطه سه هزار ریال در هر کیلو سیب و پرتقال کاهش یافت و 57 هزار ریال اعلام شد اما باز هم صنوف مشهد از آن استقبال نکردند.

وی ادامه داد: در صورتی که ستاد تنظیم بازار کشور قیمت میوه های شب عید را کاهش ندهد، خرید به شدت کاهش یافته و میوه ها در سردخانه خواهند پوسید.

سالانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت 83 نوع محصول می رود که 20 هزار هکتار آن باغ های بارور انواع میوه دانه دار است. این استان در فراوری محصولاتی همچون سیب و انار رتبه برتر را در کشور دارد اما عمده پرتقال و نارنگی مصرفی این استان از خارج استان تامین می گردد.

15 هزار و 700 هکتار باغ سیب در استان وجود دارد که 15 هزار هکتار آن بارور است و سالانه 40 تا 45 هزار تن سیب فراوریی این استان به خارج از کشور صادر می گردد.

هم اکنون هزار و 889 واحد دارای پروانه فروش میوه و تره بار در مشهد فعالیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 270

به "خبرنگاران میوه نوروزی در مشهد مورد استقبال قرار نگرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میوه نوروزی در مشهد مورد استقبال قرار نگرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید