خبرنگاران معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: کاهش سن اعتیاد زنگ خطری برای جامعه است

به گزارش ساری فان، شهرکرد- خبرنگاران- معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری ضرورت حساس کردن خانواده ها در مورد آسیب های اجتماعی گفت: کاهش سن اعتیاد به عنوان یک زنگ خطر است، که در راستای پیشگیری از آن همه باید حساس باشند.

خبرنگاران معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: کاهش سن اعتیاد زنگ خطری برای جامعه است

جعفر مردانی روز پنجشنبه در جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم استان اضافه کرد: سن اعتیاد در استان از 25 سال به 21 سال کاهش یافته است، که این امر می طلبد در حوزه اعتیاد و پیشگیری از این بلای خانمانسوز حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.

وی بر فعال ساختن خانواده ها، سازمان های مردم نهاد، تشکل های مردمی در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر تاکید نمود و گفت: سازمان های مردم نهاد باید به سمت ایجاد نشاط اجتماعی گرایش پیدا نمایند و مقابله و پیشگیری از اعتیاد را به صورت یک رویکرد اجتماعی نهادینه نمایند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، بر اجتماعی کردن حوزه پیشگیری از اعتیاد تاکید نمود و گفت: ایجاد گفتمان ملی در راستای پیشگیری از اعتیاد یک اولویت در این حوزه است.

وی، به افزایش آسیب های اجتماعی پس از ابتلا به اعتیاد از جمله طلاق، سرقت و بچه ها کار اشاره نمود و گفت: اعتیاد به عنوان یک جنگ نرم و تهدید برای نظام و امنیت ملی است که همه مسوولان، مردم و سازمان های مردم نهاد باید در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت نمایند.

مردانی گفت: با اطلاع رسانی به وسیله رسانه ها، فضای مجازی و ائمه آدینه، آموزش و پرورش و دانشگاه ها و سازمان های مردم نهاد می توان در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر گام برداشت.

وی اضافه کرد: توجه بیشتر به مناطق در معرض آسیب و آسیب دیده از راه های دیگر مقابله و پیشگیری از اعتیاد است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به توسعه خانه های ورزش روستایی در قالب برنامه مشترک ورزش و جوانان و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اشاره نمود و گفت: این استان از استان های برتر در راه اندازی خانه ورزش روستایی است.

طهماسب شیروانی اضافه کرد: در 2 سال گذشته 300 خانه ورزش روستایی در استان فعال شده است.

وی، به برپایی نشست های تخصصی با سازمان های مردم نهاد در راستای پیشگیری و مقابله با موادمخدر به عنوان برنامه مهم این سازمان اشاره نمود و گفت: برگزاری مسابقات مختلف در فضای مجازی و همچنین اطلاع رسانی در حوزه پیشگیری از اعتیاد از برنامه های مهم این اداره کل در هفته پیشگیری از مواد مخدر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال وبختیاری نیز در این جلسه به بحث آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به معتادان بهبود یافته، زنان سرپرست خانوار و خانواده معتادان و زندانیان موادمخدر به منظور کاهش آسیب اشاره نمود و گفت: تفاهم نامه ای با انجمن حمایت از زندانیان و همچنین حوزه زنان در این راستا امضا شده است.

فرانک کبیری ،به اجرای طرح ارائه آموزش فنی وحرفه ای در کمپ های ترک اعتیاد استان نیز اشاره نمود و گفت: این طرح با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و بهزیستی اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، ارائه آموزش فنی و حرفه ای به افراد آسیب دیده، در معرض آسیب و معتادان می تواند در زمینه کاهش آسیب و همچنین اشتغال پایدار برای آنها موثر باشد.

31 خردادماه تا 7 تیرماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 492

به "خبرنگاران معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: کاهش سن اعتیاد زنگ خطری برای جامعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: کاهش سن اعتیاد زنگ خطری برای جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید