خبرنگاران رکورد فراوری گندله در فولاد خراسان شکسته شد

به گزارش ساری فان، مشهد- خبرنگاران- مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: اردیبهشت ماه سال جاری این واحد فراوریی با وجود همه محدودیت ها به خاطر شیوع کرونا و تحریم های ناجوانمردانه پیروز به ثبت رکورد جدیدی در فراوری ماهانه گندله به میزان 180 هزار و 668 تن شد.

خبرنگاران رکورد فراوری گندله در فولاد خراسان شکسته شد

به گزارش پنجشنبه فولاد خراسان کسری غفوری اضافه کرد: رکورد پیشین فولاد خراسان در فراوری گندله مربوط به آذر ماه 1398 به میزان 166 هزار و 902 تن بود که بدین ترتیب در این حوزه میزان فراوری در بازه زمانی پنج ماهه 13 هزار و 766 تن ارتقا یافت.

وی ادامه داد: در شهریور ماه پارسال رکورد روزانه کارخانه گندله سازی مجتمع فولاد خراسان به هشت هزار و 488 تن و میزان کل فراوری گندله این مجتمع در سال گذشته به یک میلیون و 452 هزار و 774 تن رسید.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: این موفقیت در حالی به ثبت رسید که علی رغم دشواری های موجود در تامین تجهیزات، مواد اولیه و مقابله با شیوع بیماری کرونا فولاد خراسان بالاترین رکورد فراوری ماهانه گندله را از ابتدای راه اندازی این مجتمع به ثبت رساند.

غفوری ضمن تأکید بر اهمیت دستیابی به ظرفیت اسمی فراوری سالانه گندله در این مجتمع اضافه کرد: به طور قطع کسب این موفقیت اقدام بسیار مهمی است که استمرار و سرعت بخشی به چرخه فراوری تا محصول نهایی، کاهش هزینه های فراوری و هم چنین فراوری مالی را به دنبال خواهدداشت.

وی ادامه داد: فولاد خراسان سال جاری برای حفظ سلامت و صیانت از نیروی انسانی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیش از 20 روز از ابتدای سال، خطوط فراوری مجتمع را تعطیل کرد و کسب این رکورد ماهانه ارزشمند مصادف با دومین سال بهره برداری این واحد است.

کارخانه گندله سازی مجتمع فولاد خراسان در اردیبهشت 1397 به بهره برداری رسید و دارای ظرفیت فراوری سالانه دو و نیم میلیون تن است.

مجتمع فولاد خراسان واقع در 15 کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور به عنوان بزرگترین فراوری کننده فولاد در شرق کشور، از سال 1380 به بهره برداری رسید.

مجتمع فولاد خراسان (سهامی عام) در سال 1369 با سرمایه اولیه 1.5 میلیارد ریال با مشارکت شرکت ملی فولاد ایران و بانک سپه تاسیس و با نام نورد فولاد خراسان به ثبت رسید و در سال 74 نام آن به شرکت مجتمع فولاد خراسان تغییر یافت.

از کل سهام مجتمع فولاد خراسان 51.44 درصد به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، 32.16 درصد به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، 13.33 درصد به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان و 3.07 درصد به سایر سهامداران تعلق دارد.

این مجتمع شامل 6 کارخانه گندله سازی با ظرفیت فراوری 2.5 میلیون تن در سال، دو واحد احیای مستقیم با ظرفیت 1.6 میلیون تن، دو واحد فولادسازی با ظرفیت 1.4 میلیون تن و کارخانه نورد با ظرفیت فراوری سالانه 630 هزار تن است.

مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 432

به "خبرنگاران رکورد فراوری گندله در فولاد خراسان شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رکورد فراوری گندله در فولاد خراسان شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید