حدود 180 هزار نفر از کادر درمان قربانی کرونا در دنیا

به گزارش ساری فان، سازمان دنیای بهداشت (WHO) بیان کرد: حدود 180 هزار نفر از کادر درمان در سراسر دنیا بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده اند.

حدود 180 هزار نفر از کادر درمان قربانی کرونا در دنیا

سازمان دنیای بهداشت در گزارشی بیان کرد: 80 تا 180 هزار نفر از کادر درمان تا ماه مه امسال بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده اند که نشاندهنده ضرورت در اولویت بودن آنان برای تزریق واکسن است.

در گزارش این سازمان که روز گذشته (پنج شنبه) منتشر شد، آمده است: از میان جمعیت 135 میلیون نفری کادر درمان و مراقبان سلامت در دنیا بین 80 تا 180 هزار نفر در فاصله ژانویه 2020 تا مه 2021 بر اثر ابتلا به کووید-19 فوت نموده اند.

تدروس آدهانوم - دبیر کل سازمان دنیای بهداشت - با انتقاد از نابرابری در توزیع واکسن در دنیا تاکید نمود: کادر درمان باید ابتدا در برابر این بیماری واکسینه شوند.

به گزارش این سازمان، اطلاعات موجود از 119 کشور نشان می دهد به طور میانگین از میان هر پنج نفر از کادر درمان در دنیا دو نفر به طور کامل در برابر کروناویروس واکسینه شده اند. در آفریقا کمتر از یک دهم کادر درمان به طور کامل در برابر بیماری کووید-19 واکسینه شده اند این درحالیست که در بسیاری از کشورهای با عایدی بالا بیش از 80 درصد کادر درمان واکسن کروناویروس را دریافت نموده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، دبیر کل سازمان دنیای بهداشت اضافه کرد: ما از تمامی کشورها درخواست نموده ایم تا تمامی کادر درمان و مراقبان سلامت را در کنار دیگر گروههای پرخطر در اولویت تزریق واکسن قرار دهند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1270

به "حدود 180 هزار نفر از کادر درمان قربانی کرونا در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 180 هزار نفر از کادر درمان قربانی کرونا در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید