جزئیات توافق آتش بس موقت در یمن

به گزارش ساری فان، خبرگزاری خبرنگاران- در پی استقبال گسترده طرف های یمنی و بین المللی از طرح سازمان ملل برای آتش بس موقت در یمن در ماه مبارک رمضان، منابع خبری جزئیات این توافق را منتشر کردند.

جزئیات توافق آتش بس موقت در یمن

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران؛در پی استقبال گسترده طرف های یمنی و بین المللی از طرح سازمان ملل برای آتش بس موقت در یمن در ماه مبارک رمضان، منابع خبری جزئیات این توافق را منتشر کردند.

خبرگزاری روسیا الیوم خاطرنشان کرد که به اسناد متن این توافق دست یافته که در آن تأکید شده که این توافق به مدت 2 ماه از 2 آوریل تا 2 ژوئن 2022 اجرا می گردد که این زمان قابل تمدید است.

در این سند، هدف از این آتش بس فراهم کردن فضای مناسب برای رسیدن به راه چاره مسالمت آمیز برای بحران و نه فرصت دادن به طرف ها برای تجدید قواست.

به موجب این توافق، این آتش بس شامل توقف همه عملیات نظامی زمینی و هوایی و دریایی داخل و خارج یمن و توقف همه عملیات جاری در میدان می گردد.

بعلاوه 18 کشتی حامل مشتقات نفتی در دو ماه آتش بس به بندر حدیده می رسد.

در این مدت فرودگاه صنعا نیز فعالیت خود را به صورت محدود از سر می گیرد و هفته ای دو پرواز تجاری به مقصد اردن و مصر خواهد داشت.

به موجب این سند، به محض اجرای آتش بس، نماینده سازمان ملل از طرف های نزاع برای تشکیل جلسه جهت بازکردن مسیرها در استان تعز و دیگر استان ها برای تسهیل تردد شهروندان غیر نظامی دعوت می نماید.

بعلاوه طرف های نزاع با نماینده سازمان ملل پیشنهادها درباره گام های بعدی برای توقف جنگ را آنالیز می نمایند.

این آتش بس 24 ساعت بعد از اعلام رسمی آن اجرا می گردد و در این 24 ساعت همه طرف ها متعهدند که به نیروهای تحت فرمان خود دستور اجرای آن را بدهند.

این سند تأکید نموده که در صورت موافقت طرف های نزاع، این آتش بس با شرایط آن قابل تمدید خواهد بود.

شب گذشته، هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل در امور یمن از موافقت طرف های یمنی با طرح آتش بس دوماهه در این کشور اطلاع داد و خاطرنشان کرد که این آتش بس از 2 آوریل از ساعت 7 به وقت محلی شروع می گردد.

بسیاری کشورهای دنیا از جمله ایران، عربستان، امریکا، انگلستان، مصر، ترکیه از این آتش بس استقبال نموده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1477

به "جزئیات توافق آتش بس موقت در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات توافق آتش بس موقت در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید