جان ساختمان مهم است یا جان انسان؟ ، مدیر ارشد روزنامه آمریکایی استعفا داد

به گزارش ساری فان، یکی از مدیران ارشد روزنامه فیلادلفیا اینکوایرر به دلیل زدن تیتر ساختمان ها هم مهم است و مقایسه کردن ارزش ساختمان ها با جان انسان ها ناچار به کناره گیری شد.

جان ساختمان مهم است یا جان انسان؟ ، مدیر ارشد روزنامه آمریکایی استعفا داد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، اقدام استن ویچنووسکی 58 ساله در استفاده از عبارتی شبیه شعار جان سیاهان مهم است آن هم در اوج اعتراض های مردم آمریکا و دنیا علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در روزنامه شماره سه شنبه با انتقادهای گسترده روبرو شد. نایب رئیس و مدیر ارشد اجرایی روزنامه فیلادلفیا اینکوایرر که با تیتر ساختمان ها هم مهم است جان سیاهپوستان و ساختمان ها را با هم مقایسه نموده و هم ارز دانسته بود، از مقام خود استعفا داد. هر چند او روز چهارشنبه از این کار وحشتناک عذر خواسته بود.

نخستین منتقدان این مدیر ارشد روزنامه بعضی خبرنگاران و کارکنان خود فیلادلفیا اینکوایرر و همکاران ویچنووسکی بودند. براندن بل، از گزارش نویسان روزنامه در توییتر خود نوشت با دیدن تیتر توهین آمیز برای کار کردن در روز پنجشنبه خسته و بیمار شده است. حدود 30 عضو از 210 عضو تحریریه فیلادلفیا اینکوایرر هم به همین دلیل و اعتراض به تیتر موهن سر کار خود حاضر نشدند. معترضان یک نامه سرگشاده نوشتند و در آن گفتند روزنامه نگاران آفریقایی-آمریکایی از انبوه اشتباه های سهوی خسته و سرخورده شده اند؛ اشتباه هایی که کار کردن را برای آنها سخت می نماید و جانشان را به خطر می اندازد.

همزمان انتشار یک یادداشت از سناتور جنگ طلب تام کاتن در روزنامه نیویورک تایمز درباره لزوم استفاده از نیروهای ارتش برای سرکوب کردن معترضان خشم مردم را برانگیخته بود. یادداشت روزنامه فیلادلفیا اینکوایرر هم به قلم منتقد حوزه ساختمان سازی و معماری به نام اینگا سافرون منتشر شد که در آن درباره آسیب زدن به بناهای فیلادلفیا در آشوب های 10 روز گذشته ابراز نگرانی نموده بود.

لیزا هیوز، ناشر و مدیر عامل فیلادلفیا اینکوایرر از انتشار یادداشت توهین آمیز عذرخواهی کرد. ویچنووسکی 20 سال در روزنامه کار می کرد و سال 2012 که فیلادلفیا اینکوایرر برنده جایزه پولیتزر در حوزه خدمات عمومی شد، دبیر بخشی بود که گزارش تحقیقی درباره خشونت در مدارس فیلادلفیا در آن فراوری شده بود. او روز 12 ژوئن روزنامه را ترک می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 430

به "جان ساختمان مهم است یا جان انسان؟ ، مدیر ارشد روزنامه آمریکایی استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان ساختمان مهم است یا جان انسان؟ ، مدیر ارشد روزنامه آمریکایی استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید