تلاطم امروز خلیج فارس و دریای عمان متاثر از KYARR است

به گزارش ساری فان، معاون هواشناسی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: ناآرامی ها و تلاطم دریا در محدوده شرقی و مرکزی هرمزگان مرتبط فعالیت طوفان حاره ای KYARR است.

تلاطم امروز خلیج فارس و دریای عمان متاثر از KYARR است

با همراهی تورهای عمان تابستان 99 از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

کیانوش عارفی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قشم با بیان اینکه، نقشه های هواشناسی طی امروز (آدینه) و فردا ناپایداری جوی و دریایی را بر روی استان هرمزگان نشان می دهند، گفت: در ساعات صبح تا ظهر دریای عمان و شرق تنگه هرمز با وزش بادهای شرقی متلاطم شد و تمامی مناطق خلیج فارس نیز طی امروز و فردا با وزش بادهای غربی مواج پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: وزش بادهای غربی به تدریج از ساعات بعدازظهر تنگه هرمز و دریای عمان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد بنابراین توصیه می گردد قایق های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

این مسئول اضافه نمود: تحت تاثیر گذر امواج ناپایدار طی امروز نیز در ارتفاعات استان، مناطق شمالی، مرکزی و شرقی استان رشد ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق و افزایش سرعت لحظه ای باد پیش بینی می گردد که توصیه می گردد از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حریم رودخانه ای فصلی خودداری گردد.

وی در خصوص طوفان حاره ای KYARR نیز یادآور شد: این پدیده آب و هوایی، در دریای عرب و در موقعیت فعلی عرض جغرافیایی 17.2 درجه شمالی و طول جغرافیای 59.7 درجه شرقی واقع شده است و با سرعت مرکزی 58 کیلومتر بر ساعت نسبت به روزهای قبل تضعیف شده و از شدت امواج آن نسبتا کاسته شده است ولی همچنان دریای عمان و شرق تنگه هرمز تحت تاثیر اثرات غیر مستقیم این طوفان واقع شده است که به همین دلیل توصبه شده قایق های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و همچنین شناورهای تجاری و سنگین از تردد دریایی به عرض جغرافیایی پایین تر از 25 درجه شمالی اجتناب کنند.

وی همچنین برای هرمزگان از نظر دمایی، طی فردا افزایش یک تا دو درجه ای دما را پیش بینی کرد.

ش

منبع: تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 147

به "تلاطم امروز خلیج فارس و دریای عمان متاثر از KYARR است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاطم امروز خلیج فارس و دریای عمان متاثر از KYARR است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید