تغییر پرچم عربستان شایعه یا واقعیت؟

به گزارش ساری فان، ایسنا نوشت:اعلام تصمیم اخیر دولت سعودی برای تغییر پرچم این کشور واکنش تند شهروندان عربستانی و بعضی فعالان شبکه های اجتماعی را در پی داشت که ریاض را مجبور به ارائه توضیحاتی برای انتها دادن به شایعات مطرح شده در این خصوص کرد.

تغییر پرچم عربستان شایعه یا واقعیت؟

به گزارش سایت ایندیپندنت عربی، موافقت مجلس شورای عربستان با اکثریت آرا با پیش نویس تغییر پرچم خشم شهروندان این کشور را برانگیخت.

به محض تصویب پیشنویس اصلاحیه پرچم، شعار و سرود ملی عربستان، در محافل سعودی به ویژه شبکه های اجتماعی جنجال گسترده ای به پا شد. بطوریکه بعضی تغییر پرچم و سرود ملی را رد و بعضی دیگر آن را تایید کردند. مخالفان با انتشار توییت هایی اظهار داشتند این تصمیم یعنی تغییر در شکل و چه بسا در رنگ پرچم.

سعد بن صیب العتیبی، ارائه دهنده این پیشنویس و عضو مجلس شورای عربستان در شرح این امر گفت، تغییر پرچم صحت ندارد و تنها به منظور اصلاح شیوه نامه ای است که حدود 50 سال از صدور آن می گذرد و نیز به منظور همسویی با جریان بزرگی است که عربستان طی سال های اخیر در بازنگری و توسعه بعضی سیستم ها و متون قانونگذاری حامی اهداف و منظره 2030 عربستان شروع نموده است.

این توئیت ها باعث شد که نهاد مبارزه با شایعات عربستان شرح دهد که اخبار منتشر شده در خصوص تغییر شکل و محتوای پرچم عربستان و سرود ملی نادرست است و واقعیت این است که این اصلاحیه، محتوای پرچم را تغییر نخواهد داد بلکه تغییر در شیوه نامه و به منظور به روزرسانی ضوابط و پروتکل های استفاده از آن است.

مجلس شورای عربستان، روز دوشنبه پیش نویس اصلاحیه نظام پرچم را که بیش از 50 سال پیش صادر شده بود، پس از آنالیز آن به وسیله کمیته امور امنیتی و نظامی این شورا تصویب کرد.

31131

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1431

به "تغییر پرچم عربستان شایعه یا واقعیت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر پرچم عربستان شایعه یا واقعیت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید