تصاویری از گذرنامه های اروپایی در 100 سال پیش

به گزارش ساری فان، یک تحقیق اجرا شده در ایالات متحده نشان می دهد حدود یک پنجم امریکایی اصلا نام اجداد خود را نمی دانند. بدتر از آن اینکه یک سوم آن ها نام پدربزرگ و مادربزرگ خود را هم نمی دانند.

تصاویری از گذرنامه های اروپایی در 100 سال پیش

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بسیاری از این افراد هرگز شانس و فرصت دیدن پدربزرگ و مادربزرگ خود را نداشته و درباره آن ها اطلاعات بسیار کمی دارند.

افزایش سن ازدواج و بعد افزایش سن زایمان و تولد اولین بچه در زوج ها باعث شده فاصله بیشتری میان پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با نوه ها و نتیجه ها ایجاد گردد. در همین نظرسنجی تعیین شده است نزدیک به 84 درصد مردم تمایل دارند اجداد خود را بشناسند و درباره آن ها اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

تست های DNA رایج شده در سال های اخیر چنین فرصتی فراهم می نماید تا افراد بتوانند سراغ کنجکاوی بروند و سعی در ترسیم شجره خانوادگی خود نمایند. به علاوه، هنوز بهترین راه شنیدن حکایت ها و اطلاعاتی از بزرگان درباره پدر و مادرشان و همین طور پدربزرگ و مادربزرگ شان است.

این روایت های شفاهی هنوز بهترین سند خانوادگی هستند و می توانند خلاءهای دیدن اجداد از نزدیک را پر کند. راه حل دیگر مراجعه به وسایل و اسنادی است که از اجدادمان برجا مانده است. وسایل شخصی، کتاب ها و یادداشت ها، لباس ها، عکس ها و هر چیز دیگری که می تواند بیان گر تاریخچه و هویت آن ها باشد.

اخیرا، یک زن به نام مگی اوری هیکس عکس هایی از گذرنامه های قدیمی اروپایی در صد سال پیش را منتشر نموده که باعث غافلگیری کاربران اینترنتی شد. شکل و شمایل این گذرنامه، نحوه درج اطلاعات درون آن ها و عکس های صاحب گذرنامه همگی جذاب هستند و گفتنی های زیادی در دل خود دارند.

این زن با راه اندازی یک گروه در فیسبوک به نام Girls Love Travel سعی کرد گذرنامه پدربزرگ و مادربزرگ خود را به دیگران به اشتراک بگذارد و از دوستان و فالورهای خود هم بخواهد آن ها هم گذرنامه های اجداد خود را به اشتراک بگذارند.

به این ترتیب، مجموعه ای از گذرنامه های قدیمی حوالی دهه 1900 در معرض دید کاربران نهاده شد و آغاز به گفتگو درباره آن ها کردند. مثلا، یک کاربر به عکس روی گذرنامه ای اشاره می نماید و می گوید بسیار شبیه به مادربزرگ او متولد 15 نوامبر سال 1894 است.

هر گذرنامه داستانی دارد؛ حافظه و تاریخچه ای و اینکه به کدام شهرها و کشورها سفر نموده است و از کجا به کجا رفته و بازگشته است.

این جنبش باعث شده بعضی از کاربران فیسبوک دنبال کسب اطلاعات جدیدی از پدربزرگ و مادربزرگ خود یا اجداد پیش تر از آن ها بروند و از پدر و مادر خود تقاضای سند و مدرک نمایند.

تصاویری از این گذرنامه های قدیمی متعلق به 100 سال پیش را ببینید:

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 263

به "تصاویری از گذرنامه های اروپایی در 100 سال پیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری از گذرنامه های اروپایی در 100 سال پیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید