برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی شهر هوشمند در شیراز

به گزارش ساری فان، خبرنگاران/فارس نخستین کنفرانس بین المللی شهر هوشمند با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز و موسسه عالی آپادانا در شیراز برگزار گشت.

برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی شهر هوشمند در شیراز

سعید حیدری رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز چهارشنبه 22 آبان در حاشیه نخستین کنفرانس بی المللی شهر هوشمند، با بیان اینکه ارائه تعاریف از شهر هوشمند بر اساس دیدگاه و اهداف و مسائل پیشروی هر شهر در بخشی از موضوع درست به نظر می رسد اما تعریفی جامع از شهر هوشمند در کشور وجود ندارد، گفت: در کلانشهر شیراز تلاش کرده ایم هم بر اساس تعریفی درست و علمی از شهر هوشمند و هم بر اساس شرایط و مسائل شهر شیراز، اهدافمان را برای تحقق شهر هوشمند تعریف تا آینده بهتری را برای شیراز ترسیم کنیم.

حیدری با ارائه تعریفی ساده، ارتقا کیفیت زندگی شهروندان بر اساس فناوری اطلاعات را بالاترین هدف در تحقق شهر هوشمند دانست که هدف نهایی ایجاد هوای پاک، اقتصاد هوشمند، حمل ونقل هوشمند،حفظ باغات وسرسبزی شهر و ... است.

رئیس سازمان فاوا با اشاره به اقدامات پراکنده و سیلویی دستگاه های مختلف مانند علوم پزشکی، مخابرات، ثبت و ... برای هوشمندسازی، اظهار داشت: شهرداری با توجه به ارائه خدمات متفاوت و متعدد نقشی محوری در این زمینه دارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز افزود: برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی شهر هوشمند می تواند تعامل و همکاری دستگاههای اجرایی را افزایش و با استفاده از ظرفیت های یکدیگر ارائه خدمات هوشمند به شهروندان بسیار آسان تر، شفاف ترویکپارچه تر و در زمانی کوتاه ترمحقق می شود و به تبع آن رفاه شهروندی حاصل خواهد شد.

حیدری با اشاره به توانایی های دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان بومی، سرمایه گذارها، مشارکت شهروندی و استارت آپ ها را به عنوان پتانسیل های بالقوه این کلانشهر در تحقق شهر هوشمند عنوان و افزود: امیدواریم با برگزاری چنین کنفرانس ها و سیمنارهایی درکلانشهر شیراز بتوانیم از تمامی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از اهداف مهم نخستین کنفرانس شهر هوشمند تبدیل پتانسیل های بالقوه به بالفعل است که هم در تعریف و هم در اجرا کار ساز باشد و این مهم نیازمند یک تعریف اصولی و کارشناسی شده است.

حیدری با تاکید بر موضوع شهرداری در تحقق شهر هوشمند، سازمان فاوا را دارای نقشی محوری در زمینه ترسیم و تنظیم اهداف، برنامه هاوچشم اندازها و همچنین اجرا و نظارت بر پروژه های شهر هوشمند دانست. وی افزود: به همین دلیل به همت شورای پنجم، کمیسیون هوشمند سازی شهر شیراز برای اولین بار تشکیل شده است و جلسات آن به صورت منظم با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، رئیس سازمان فاوا، اساتید دانشگاهی، نخبگان و صاحب نظران درحوزه فناوری اطلاعات برگزار و تصمیمات کلان در زمینه توسعه شهرهوشمند و ایجاد زیر ساخت های لازم شهری مورد بررسی قرار می گیرد.

محمدحسین مشکسار دبیر نخستین کنفرانس شهر هوشمند نیز به خبرنگار خبرنگاران گفت: این همایش برای اولین بار در منطقه جنوب کشور در حال برگزاری است.

وی یکی از مباحث داغ دنیای علم روز را هوشمندسازی شهر ها دانست و گفت: محورهای همایش هوشمندسازی در زمینه کامپیوتر، شهرسازی، گرافیک، معماری و مدیریت است و در مجموع 378 مقاله به همایش ارسال و 312 مقاله برای ارائه پذیرفته شده است.

به گزارش خبرنگاران، در این کنفرانس که از تمبر یادبود آن نیز رونمایی شد، میهمانانی از کشورهای کانادا، آلمان، انگلستان، استرالیا و نروژ شرکت داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 283

به "برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی شهر هوشمند در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی شهر هوشمند در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید