برای سفرهای زمستانی در ماه دسامبر بشتابید

به گزارش ساری فان، تا ماه دسامبر حدود دو ماه دیگر به جای مانده است اما بهتر است از همین حالا برای سفرهای خارجی خود اقدام کنید و لیست کارهایی که باید انجام دهید را علامت بزنید.

برای سفرهای زمستانی در ماه دسامبر بشتابید

وقتی صحبت از سفرهای خارجی در ماه دسامبر به میان می آید، برترین استراتژی این است که چیزهایی که لازم دارید را از مدت ها قبل دم دست بگذارید و به کارهایی که باید انجام دهید سر موقع رسیدگی کنید تا همه چیز تحت کنترل شما باشد.

نکاتی که فوت وفن در ادامه به شما ارائه می دهد، می توانند شما را در این راستا هدایت نمایند. با ما همراه باشید:

گذرنامه یا پاسپورت

اگر قصد سفرهای خارجی دارید و می خواهید از تعطیلات زمستانه خود در کشورهای دیگر لذت ببرید، حتماً زودتر از هر چیز گذرنامه خود را آماده کنید. اگر هم تا به حال گذرنامه نداشته اید، با مراجعه به مراکز پلیس+10 از همین حالا اقدام کنید. یادتان نرود که حدود 4 تا 8 هفته طول می کشد تا گذرنامه شما حاضر گردد و به دستتان برسد.

ویزا یا ویزا

حتماً در خصوص احتیاج به ویزا از سوی کشوری که به آن سفر می کنید پرس وجو کنید و اگر ضروری است ویزا برای ورود به کشور مورد نظرتان ارائه دهید، به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از سفرتان آن را آماده کنید؛ حتی قبل از رزرو بلیت هواپیما یا بلافاصله بعد از آن. اخذ ویزا در این موقع از سال می تواند بسیار سخت باشد؛ آن هم با این حجم از مسافران در دوران تعطیلات سال نوی میلادی و کریسمس.

کارت اعتباری یا دبیت

همواره سفر با کارت بانکی که احتیاج به رفتن به بانک در کشور مقصد دارد یکی از پیچیدگی های سفر به شمار میرود که مزایا و معایب خودش را دارد. پول نقد بهتر است؛ مخصوصاً برای خرید.

ارز

هوشمندانه به پولتان فکر کنید و قبل از این که کشورتان را ترک کنید، پول خود را به ارز یا وجه رایج کشوری که قصد سفر به آن را دارید تبدیل کنید. در کشورهای بیگانه تا دلتان بخواهد افراد سودجو و کلاهبردار زیاد است تا از ناآگاهی گردشگران سوءاستفاده نمایند و پول های آنها را به غارت ببرند. پس مراقب باشید!

شناسنامه و مدارک لازم برای بچه ها

قوانین زیادی در خصوص مدارک و اسناد لازم برای بچه ها در سفر وجود دارد. حتماً دو ماه قبل از سفرتان به همه آنها رسیدگی کنید و آنها را آماده در دسترس داشته باشید.

گواهینامه رانندگی بین المللی

اگر قصد سفر با خودروی خود به کشورهای خارجی را دارید، باید گواهینامه رانندگی بین المللی داشته باشید. در آخرین لحظه ممکن است سفر شما به علت نداشتن گواهینامه بین المللی کنسل گردد و کل برنامه تعطیلاتتان به هم بخورد.

بلیت هواپیما

ممکن است به نظر برسد بلیت هواپیما خیلی مهم است اما باور کنید که بعضی از افراد بلیت هواپیمایشان را در خانه یا در هتل جا می گذارند. همه اسناد و مدارکی که برای سفر لازم دارید را دم دست بگذارید یا بلیت دیجیتال برای پرواز با هواپیما تهیه کنید.

دسترسی به مخاطبان در مواقع اضطراری

هر اتفاقی ممکن است در سفر رخ دهد. بنابراین، همواره شماره افرادی که می توانید از آنها یاری بگیرید را دم دستتان بگذارید تا در فوریت ها بتوان با آنها تماس گرفت.

تلفن همراه خود را در حالت رومینگ قرار دهید

اگر نمی خواهید هزینه تماس های شما زیاد گردد و با یک قبض وحشتناک تلفن همراه در زمان بازگشت به کشورتان روبرو نشوید، تلفن خود را در حال رومینگ قرار دهید یا اپراتور خود را باخبر کنید تا به شما یاری کند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1526

به "برای سفرهای زمستانی در ماه دسامبر بشتابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفرهای زمستانی در ماه دسامبر بشتابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید