با تور مجازی به جزیره ایتوروپ سفر کنید

به گزارش ساری فان، جزیره پهناور ایتوروپ، یکی از بکرترین جزایر کشور روسیه است که به واسطه وجود آتشفشان ها و دودخان های پرتعداد، آب و هوایی منحصربه فرد دارد.

با تور مجازی به جزیره ایتوروپ سفر کنید

ایتوروپ (Iturup)، بزرگ ترین جزیره از خط الراس کوریل واقع در کشور روسیه است. این جزیره به طول 200 کیلومتر از شمال شرقی به جنوب غربی گسترده شده است و حداکثر عرض آن به 27 کیلومتر می رسد. ایتوروپ بیش از 580 کیلومتر خط ساحلی دارد و مساحت کل آن، 3,174.71 کیلومتر مربع است.

جزیره ایتوروپ به دلیل آتشفشان ها، دودخان ها و سایر دست سازه های طبیعت مشهور است. منظره ساحلی جزیره از میان صخره هایی منحصربه فرد نمایان می شود و ماسه های خوش رنگ در تقابل با آبی خلیج، منظره ای رویایی را خلق می نماید. با خبرنگاران همراه شوید تا از دریچه تور مجازی، به جزیره ایتوروپ سفر کنیم.

سفر به ایتوروپ بدون یاری بعضی از آژانس های مسافرتی خاص یا با قایق های شخصی امکان پذیر نیست . علاوه بر این، تردد در بسیاری از منطقه ها این جزیره به دلیل ناهمواری های صعب العبور، دشواری های بسیار دارد. با این حال، یکی از مشهورترین منظرههای ایتوروپ که نقطه عطف آن نیز محسوب می شود، صخره های سفید در کرانه دریای اوخوتسک است؛ ناهمواری هایی عجیب وغریب که ظاهری بریده بریده دارند و از گدازه ها و بلورهای آتشفشانی پدید آمده اند.

در امتداد ساحل، لایه ای از ماسه نرم این ناهمواری های متخلخل را پوشانده است. جنس این ماسه ها از کوارترز سفید و تیتانیوم مگنتیت سیاه است که رنگی خاکستری را به خود منعکس می نماید. ماسه های خاکستری در تضاد با زمینه روشن صخره های ساحلی، منظره ای غیرمعمول را به وجود می آورد؛ صخره هایی که تا 185 متر ارتفاع دارند، به طول 28 کیلومتر کشیده شده اند و ایتوروپ را به لحاظ زیبایی، با مشهورترین آثار طبیعی کره زمین قابل قیاس ساخته اند.

در نزدیکی صخره های سفید ایتوروپ، خلیج تورنایا قرار گرفته است؛ جایی که زیستگاه شیرهای دریایی محسوب می شود. سوی دیگر، خلیج طلایی واقع شده است که ساحل آن با ماسه های رسی زردرنگ، همانند جواهر می درخشد. پیکره های آتشفشانی غیرعادی در این منطقه، هنر دست آب و باد و حوصله دریا است. پنجه خرس، شانه و شتر، نام هایی است که بازدیدنمایندگان به این صخره ها داده اند؛ گرچه باشکوه ترین این صخره ها، طاقی بزرگ و بی مانندی است که رو به دریا خودنمایی می نماید.

خلیج دیگری که در حاشیه جزیره ایتوروپ مشاهده می شود، پاروسنایا نام دارد. در محدوده این خلیج کوچک که از جاهای دیدنی روسیه به شمار می رود، طاق سنگی شگفت انگیزی وجود دارد که آبشاری تماشایی به نام اشک های دوشیزه از آن سرازیر است. اگر به محوطه پشت آبشار بروید، منظره ای تحسین برانگیز از اقیانوس پیش روی چشمان شما خواهد بود.

جزیره ایتوروپ به خاطر چنین جاذبه هایی مشهور است؛ گرچه کشور پهناور روسیه، سرشار از این منظره ها بکر و بدیع است که از چشم ها پنهان مانده اند. با این حال آنچه ایتوروپ را منحصربه فرد می نماید، فلات گدازه ای یانکیتو است که هزاران سال از سرد شدن آن می گذرد. توده ای از صخره های درهم پیچیده و رنگارنگ که در تماس با دریا سخت شده اند.

جزیره ایتوروپ چندین آتشفشان فعال دارد. از جمله این قله های آتشین می توان به آتشفشان بارانسکی با 1,225 متر ارتفاع اشاره نمود. آخرین فوران بارانسکی به سال 1952 بازمی شود؛ با این حال، فعالیت های زمین گرمایی این آjشفشان هنوز متوقف نشده است. دمای آب رودخانه Kipyaschaya از دامنه این کوه می گذرد، به قدری بالا است که می توان تخم مرغی را در آن آب پز کرد. نام این رود نیز به زبان روسی، معنای جوشاندن را دارد . رودخانه کیپیاسچایا از دریاچه چشم آبی در ارتفاعات ایتوروپ سرچشمه می گیرد و آب آن حاوی اسید سولفوریک در غلظت های بالا است؛ به همین خاطر و به رغم زیبایی وسوسه نماینده، آب تنی در آن خطرهای بسیاری را در پی خواهد داشت.

گرمای حاصل از فعالیت های آتشفشانی، سبب پدیدآمدن اکوسیستمی غیرمعمول در روسیه شده است. برای مثال، کاج هایی عجیب و پهن برگ در اطراف این آتشفشان رشد می نمایند که نظیر آن ها تنها در منطقه ها استوایی قاره آفریقا دیده شده است.

در جزیره ایتوروپ از فعالیت های آنشفشانی بهره وری هایی نیز شده و به دلیل شمار زیاد چشمه های طبیعی آب گرم، حوضچه ها و حمام هایی برای استفاده گردشگران ایجاد شده است؛ گرچه دمای آب این چشمه ها بسته به الگوی فعالیت های آنشفشانی، از 60 تا 40 درجه سانتی گراد متغیر است و شاید مناسب تمام سلایق نباشد.

جزیره ایتوروپ همیشه سرشار از زیبایی ها است و هنگام طلوع و غروب خورشید، زیبایی آن دوچندان می شود. با استفاده از پنجره ای که در ابتدای این مقاله قرار گرفته است، قادر خواهید بود تا از جزیره بکر و تماشایی ایتوروپ بازدید کنید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مندند، بازدید روزانه را از خبرنگاران از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1434

به "با تور مجازی به جزیره ایتوروپ سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی به جزیره ایتوروپ سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید