بایدن: 306 رای الکترال به دست آوردیم

به گزارش ساری فان، پیروز قطعی انتخابات جنجالی 2020 آمریکا در اولین سخنان خود پس از تأیید پیروزی اش در مجمع گزینندگان بیان کرد که او و معاونش بیش از 81 میلیون رای به دست آوردند که این یک رقم بی سابقه است.

بایدن: 306 رای الکترال به دست آوردیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، جو بایدن دوشنبه شب پس از آنکه مجمع گزینندگان یا همان الکترال کالج روز دوشنبه وی را به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا انتخاب کرد، در یک سخنرانی از شهر ویلمینگتن ایالت دلاور گفت که رأی گیری امروز مجمع گزینندگان نشان داد آمریکایی ها با وجود ویروس کرونا، مشارکت گسترده ای در انتخابات داشتند.

وی انتخابات جنجالی ریاست جمهوری 2020 آمریکا را صادقانه، آزاد و منصفانه خواند و اضافه نمود: امیدوارم دیگر هرگز سوء استفاده از قدرت و آزار و تهدیدیکه ما در این انتخابات تجربه کردیم، از سوی هیچ کسی دیگری شاهد نباشیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

برنده قطعی انتخابات جنجالی ریاست جمهوری 2020 آمریکا تأکید کرد که بیش از 81 میلیون آمریکایی به وی و معاونش رأی دادند، که این یک رقم بی سابقه و تاریخی است.

بایدن در ادامه بر بی اساس بودن ادعای ترامپ مبنی بر بروز تقلب در انتخابات تأکید کرد و گفت: ستاد ترامپ ده ها و ده ها شکایت و دادخواست عنوان نمود، اما شکایت های آنها هیچ مبنایی نداشت و راه به جایی نبرد.

وی اضافه نمود: بیش از 80 قاضی در کشور به شکایت های آنها رسیدگی کردند، اما هیچ سند و مدرکی دال بر بروز تقلب و تخلف پیدا نشد که نتایج انتخابات را تغییر داده و یا زیر سئوال ببرد.

جو بایدن با بیان اینکه نتایج بعضی ایالت ها با وجود بازشماری آرا تأیید شد، توضیح داد: آرای ایالت جورجیا سه بار مورد بازشماری نهاده شد، اما نتیجه آن هیچ تغییر نکرد. حتی پس از بازشماری آرا در ویسکانسین ما با اختلاف بیشتری پیروز شدیم.

نامزد پیروز دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که مجمع گزینندگان 306 رای به او و کاملا هریس (معاون بایدن) دادند و این دقیقا همان رقم آراء الکترالی است که ترامپ در سال 2016 به دست آورد.

وی گفت: اقدام دادگاه عالی آمریکا در رد شکایت دادستان کل تگزاس برای ابطال نتایج انتخابات چهار ایالت کلیدی، این پیغام روشن را به دونالد ترامپ داد که هیچ کس نمی تواند چنین حمله گسترده ای را علیه دموکراسی آمریکا انجام دهد.

اعضای مجمع گزینندگان (کالج) انتخاباتی ایالات متحده در رأی گیری روز 14 دسامبر (24 آذرماه)، جو بایدن را رسما به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 781

به "بایدن: 306 رای الکترال به دست آوردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: 306 رای الکترال به دست آوردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید