این عادت ها را همین امروز ترک کنید!

به گزارش ساری فان، 5 عادت مخرب

بسیاری از ما در زندگی روزمره مان عادت هایی داریم که از اثر مخرب آن ها به خوبی مطلع نیستیم. برخی از این عادت ها نه تنها سلامت جسمی، بلکه سلامت روانی ما را هم دچار تهدید می نمایند. اگر در پی یک سبک زندگی سالم هستید و میخواهید از دیگر افراد جامعه متمایز باشید و سریع تر پیشرفت کنید، احتیاج دارید این عادت ها را شناسایی و برطرف کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با این 5 عادت مخرب آشنا شوید.

این عادت ها را همین امروز ترک کنید!

1- نه نگفتن

به جرات می توان گفت توانایی نه گفتن، یکی از مهم ترین مهارت هایی است که باید در زندگی به دست بیاورید. اگر عادت نموده اید برای خوشایند دیگران به خواسته های کوچک و بزرگ آن ها پاسخ مثبت بدهید، در حال سقوط به سراشیبی زندگی هستید! ممکن است در فکر بسیاری از ما نه گفتن به یک سری افراد کار محترمانه ای نباشد، اما با یاد گرفتن این که چگونه با قدرت و درست نه بگویید، می تواند تغییرات بزرگی در زندگی تان ایجاد کند.

2- مقایسه کردن

مهم نیست که در کجای نردبان پیروزیت ایستاده اید، نگاه کردن به زندگی دیگر افراد و جایگاه آن ها، تنها شما را نسبت به ادامه جهت و پیشرفت سرد می نماید. زمانی که یاد بگیرید زندگی شما تنها متعلق به شما است و زندگی دیگران متعلق به خودشان، می توانید فارغ از نظر دیگران و جایگاهی که در زندگی دارند، به پیروزیت مورد نظر خودتان دست پیدا کنید. یادتان باشد خودتان را در اولویت قرار بدهید و تنها روی زندگی خودتان تمرکز کنید.

3- غیبت کردن

قصد نداریم به اینکه غیبت کردن تا چه میزان منفور است اشاره کنیم! مساله این است که این کار مستقیما روی زندگی خودتان تاثیر خواهد گذاشت. مهم نیست که تا چه میزان از دست شخصی دلگیر و یا عصبانی هستید، سعی کنید مشکلتان را در زمان مناسب با خود آن شخص حل کنید. هرگز در رابطه با فردی که با او مشکل دارید، با دیگران درد و دل نکنید. رعایت این نکته خصوصا در محیط های کاری می تواند از شما آدم پیروز تری بسازد.

4- استفاده از موبایل و تبلت قبل از خواب

احتمالا در رابطه با اثرات مخرب استفاده از گوشی و تبلت قبل از خواب شنیده اید. نور صفحه این گجت ها می تواند فراوری هورمون ملاتونین (هورمون خواب آور) را متوقف نموده و در شما احساس هوشیاری ایجاد کند. ممکن است فکر کنید این کار روی خواب شما تاثیر نمی گذارد، اما این موضوع می تواند عمق خواب شما را دچار مشکل کند. به همین علت است که بسیاری از افراد با وجود اینکه 8 ساعت کامل می خوابند، باز هم در طول روز احساس خستگی می نمایند.

5- تسلیم شدن

یکی از مهم ترین عادت هایی که می تواند مانع از پیروزیت بگردد، تسلیم شدن است. چیزی که باعث می گردد شما یک انسان ناراضی و شکست خورده باشید، تسلیم شدن درست در زمانی است که از هر وقت دیگری به پیروزیت نزدیک تر بوده اید. بسیاری اعتقاد دارند سخت ترین شرایط زندگی زمانی برایتان اتفاق می افتد که بیش از هر زمان دیگری به پیروزیت های بزرگ نزدیک هستید. پس سعی کنید روزهای سخت زندگی تان را با ایمان به روزهای خوب بعد از آن بگذرانید و هرگز از کوشش کردن برای دستیابی به خواسته هایتان منصرف نشوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1382

به "این عادت ها را همین امروز ترک کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این عادت ها را همین امروز ترک کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید