ایران قیمت نفت سبک خود در بازار آسیا را افزایش داد

به گزارش ساری فان، ایران قیمت نفت سبک خود در بازار آسیا را برای تحویل در ماه جولای 62 سنت افزایش داد.

ایران قیمت نفت سبک خود در بازار آسیا را افزایش داد

با تورمالزی نوروز 99 از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک منبع مطلع صنعتی گفت، ایران قیمت رسمی فروش نفت نوع سبک خود را برای خریداران آسیایی در ماه جولای 2 سنت بالاتر از شاخص نفتی عمان، دوبی معین نموده که 62 سنت نسبت به قیمت های ژوئن افزایش نشان می دهد.

ایران بعد از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم های غرب در ژانویه 2016 توانسته میزان صادرات نفت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و سهم از دست رفته خود از بازار را پس بگیرد.

کشورهای عضو اوپک و دیگر فراوری نمایندگان نفتی در ماه گذشته میلادی توافق کردند که توافق کاهش فراوری برای کاهش روزانه 1.8 میلیون بلشکه از فراوری خود را تا 9 ماه دیگر یعنی تا انتها مارس 2018 تمدید نمایند.

ایران با این استدلال که قصد باز پس گیری سهم از دست رفته خود از بازار نفت را دارد توانسته از این طرح مستثنی گردد. بر اساس توافق کاهش فراوری، ایران حق دارد روزانه تا 3.8 میلیون بشکه نفت فراوری کند.

در همین حال، صادرات نفت ایران به آسیا در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن 18 درصد کاهش داشته که احتمالا ناشی از محدودیت های پیش روی ایران برای افزایش ظرفیت فراوری و اتمام نفت ذخیره شده این کشور بر روی دریا بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 103

به "ایران قیمت نفت سبک خود در بازار آسیا را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران قیمت نفت سبک خود در بازار آسیا را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید