ایران در اجلاس ایکائو علیه تحریم های آمریکا کاربرگ ارائه می کند

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد سعید شرفی، با اشاره به قصد ایران برای ارائه چند کاربرگ علیه تحریم های ایالات متحد آمریکا در اجلاس سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) گفت: از دو ماه پیش در یک اعلامیه در وبسایت سازمان اعلام شده بود که اگر از سوی صنعت و یا مجامع علمی، کاربرگی وجود دارد، می تواند به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شود تا از سوی سازمان در مجمع عمومی ایکائو مطرح شود.

ایران در اجلاس ایکائو علیه تحریم های آمریکا کاربرگ ارائه می کند

وی ادامه داد: تعدادی کاربرگ از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و چند مرجع دیگر به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شده است. به همین دلیل در سازمان کمیته ای تشکیل شد تا کاربرگ ها از لحاظ شکلی و حقوقی بررسی و کاربرگ های نهایی شده در اجلاس ایکائو مطرح شود.

شرفی با اعلام اینکه حداقل سه کاربرگ پیشنهادی ایران در حوزه تحریم هاست، گفت: یک کاربرگ که از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مطرح شده، به بررسی آثار تحریم ها بر ایمنی هوانوردی و ناوبری منطقه خاورمیانه می پردازد.

وی ادامه داد: در اجلاس سالانه ناوبری هوایی منطقه خاورمیانه ایکائو که در ماه آوریل سال 2019 در دفتر قاهره این سازمان برگزار شد نیز در همین حوزه کاربرگی وجود داشت و این کاربرگ در خروجی اجلاس نیز به ثبت رسید.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در آن کاربرگ نیز مطرح شده بود که تحریم هایی که آمریکا علیه ایران، به خصوص در حوزه ناوبری هوایی اعمال می کند، نه تنها ایمنی پروازهای ایران را به خطر می اندازد، بلکه آثار منطقه ای در بر دارد که منطقه خاورمیانه را از برنامه جهانی ناوبری هوایی عقب می اندازد. وجود این فراز در خروجی اجلاس اتفاق مهمی بود.

بر اساس این گزارش، کاربرگ (Working Paper) درخواست کشورها برای تبدیل یک یافته علمی یا اجرایی به یکی از مقررات ایکائو است. این کاربرگ ها به مجمع ایکائو ارائه می شود و مجمع با بررسی ارزش هر کابرگ و مسائل بودجه ای درباره آن تصمیم می گیرد. درصورت تصویب مجمع ایکائو، کاربرگ تبدیل به قانون ایکائو در سطح جهانی می شود.

اجلاس بعدی ایکائو ده روز دیگر در مقر اصلی این سازمان واقع در مونترال کانادا برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 280

به "ایران در اجلاس ایکائو علیه تحریم های آمریکا کاربرگ ارائه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در اجلاس ایکائو علیه تحریم های آمریکا کاربرگ ارائه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید