انحلال یا ادغام دانشگاه پیغام نور؟ ، توضیحات مهم عضو کمیسیون تلفیق

به گزارش ساری فان، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: با هرگونه تضعیف دانشگاه پیغام نور و سایر زیرنظام های آموزش عالی به شدت مخالف هستیم و معتقدیم هر کدام از این زیرنظام ها کارکردهای خاص خود را دارند.

انحلال یا ادغام دانشگاه پیغام نور؟ ، توضیحات مهم عضو کمیسیون تلفیق

به گزارش خبرنگاران. محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه موضوع انحلال یا ادغام دانشگاه پیغام نور با فرهنگیان به هیچ عنوان مطرح نبوده است از اظهارنظرات غیرکارشناسی بعضی افراد انتقاد کرد و گفت: نباید با اظهارات غیرکارشناسی که صرفا جنبه تبلیغاتی دارد، آرامش استاد، دانشجو و کارمند را خدشه دار کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت های دانشگاه پیغام نور در حوزه بین الملل و آموزش مجازی، عنوان نمود: در کمیسیون تلفیق برنامه در پی تقویت جایگاه دانشگاه پیغام نور با واگذاری مأموریت های تازه بین المللی به این دانشگاه هستیم و شخصاً بر این باورم که دانشگاه پیغام نور باید تبدیل به یک دانشگاه بین المللی و قطب دانشگاه های باز و آموزش مجازی در کشور و در منطقه غرب آسیا گردد تا بتواند علاوه بر جذب دانشجو از داخل کشور، دانشجویان بین المللی نیز جذب کند و در منطقه سرآمد باشد.

وی یادآور شد: بحث های مطرح شده در چند روز اخیر حول این محورها بوده، ضمن اینکه کمیته آموزش کمیسیون تلفیق، هنوز به جمع بندی نهایی در این خصوص نرسیده است.

زاهدی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات وزارت علوم جوابگوی احتیاجهای امروز این وزارتخانه نیست، گفت: این تجهیزات به هیچ عنوان متناسب با نسل تازه فناوری های روز جهان نیست و این مسئله بخش تحقیقاتی کشور را با مشکل روبرو نموده است، بنابراین کوشش می کنیم همه این عوامل را در نظر بگیریم و آنچه به در جهت منافع ملی است را در برنامه هفتم توسعه در قالب احکام قانونی لحاظ کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به ایفای نقش دانشگاه پیغام نور در دو دهه گذشته و در برهه ای که کشور به شدت با تعداد زیاد متقاضیان و داوطلبین ورود به دانشگاه روبرو بود گفت: در آن دوره پیغام نور بار زیادی از دوش آموزش عالی کشور برداشت و امروز اساتید و کارکنان دانشگاه شایسته شنیدن بعضی اظهارنظرهای غیرکارشناسی افراد بی اطلاع از حوزه آموزش عالی کشور نیستند.

زاهدی با بیان اینکه باید آموزش عالی کشور را یک قاب دید، اذعان داشت: دانشگاه فرهنگیان نیز براساس ماموریت هایی که برای آن تعریف شده است، مکلف به تربیت چندین هزار معلم برای کشور و آموزش و پرورش است و برای این ماموریت احتیاجمند حمایت است، و بر همین اساس در کشور و در بدنه دولت و دستگاه های اجرایی چنانچه زیرساخت ها و تجهیزات مازاد بر احتیاج دستگاه وجود داشته باشد، بایستی با یک ساز و کار مشخصی به پشتیبانی دانشگاه فرهنگیان آید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، ایجاد دو قطبی و چندقطبی در موضوعات تخصصی و به ویژه در حوزه های راهبردی آموزش عالی را نادرست خواند و گفت: باید نگاه ما ملی و فرابخشی باشد و بدانیم که هدف مان باید تقویت تمام زیر نظام های آموزش عالی کشور باشد و ما در مجلس شورای اسلامی موافق تقویت یک زیرنظام به قیمت تضعیف زیرنظام های دیگر نیستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1402 بروزرسانی: 28 مرداد 1402 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1690

به "انحلال یا ادغام دانشگاه پیغام نور؟ ، توضیحات مهم عضو کمیسیون تلفیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انحلال یا ادغام دانشگاه پیغام نور؟ ، توضیحات مهم عضو کمیسیون تلفیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید