الکاظمی: به دنبال دور کردن تنش از منطقه هستیم

به گزارش ساری فان، نخست وزیر عراق گفت که کشورش به دنبال راه هایی برای دور کردن تنش از منطقه است.

الکاظمی: به دنبال دور کردن تنش از منطقه هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پنجشنبه شب در سخنانی مطبوعاتی توضیح داد: ما دنبال یافتن راه های برای دور کردن تنش از منطقه هستیم.

وی اضافه نمود: ما خواستار کشیده شدن به سمت هرگونه درگیری در منطقه نیستیم.

الکاظمی که با تعدادی از رسانه ها در لندن مصاحبه می کرد، اضافه نمود: سفر دوره ای کنونی او به سه کشور فرانسه، آلمان و اینک انگلیس برای تحکیم روابط عراق با دوستان و همپیمانان اجرا شده است که در جنگ علیه داعش سهیم بودند.

وی گفت: ما خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و سالم در عراق هستیم که خواسته های ملت عراق و انتظاراتش را برآورده کند.

الکاظمی توضیح داد که عراق می تواند نقش مثبتی را در آرام کردن اوضاع ایفا نماید.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، الکاظمی همچنین گفت: ما می خواهیم که جلوی فروپاشی اقتصاد عراق را بگیریم و از این رو بود که طرح اصلاحات را ارایه دادیم و دنبال سازوکاری برای ایجاد فرصت های شغلی برای توسعه اقتصاد عراق هستیم.

نخست وزیر عراق سه شنبه شب در آخرین ایستگاه سفر دوره ای اروپایی خود وارد لندن شد و با مقام های ارشد انگلیس از جمله همتای خود بوریس جانسون و وزیر دفاع انگلیس ملاقات کرد.

وی پیش از این از کشور های فرانسه و آلمان دیدن و با مقام های بلندپایه این کشور ها درباره روابط سیاسی، مالی، نظامی و مبارزه با تروریسم بحث و گفتگو نموده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 690

به "الکاظمی: به دنبال دور کردن تنش از منطقه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: به دنبال دور کردن تنش از منطقه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید