افزایش 4 برابری ورود گردشگران سلامت به فارس

به گزارش ساری فان، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، افزایش 4 برابری ورود گردشگران سلامت به فارس صورت گرفت.

افزایش 4 برابری ورود گردشگران سلامت به فارس

محمد فرخ زاده (معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس) اظهار کرد: یکی از راهبردهای اعلام شده به وسیله مدیریت استان برنامه ریزی در حوزه سلامت بر سه محور اقدامات پیشگیرانه، حوزه درمان و بخش صنعت زیربنایی پزشکی قرار گرفته و ضرورت دارد بر مبنای راهبرد تعیین، به اهداف توسعه گردشگری سلامت جامه عمل بپوشانیم.

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: با توجه به قابلیت ها و زمینه های قابل توجه حوزه سلامت و با اتخاذ تدابیر لازم و مدیریت منسجم، اهداف و برنامه های پیش رو در این حوزه محقق شد و منجر به افزایش میانگین 400 درصدی ورود گردشگران حوزه سلامت در امسال شد که نشان می دهد نتیجه اقدامات مثبت و مؤثر بوده است.

رئیس شورای عالی توسعه گردشگری استان فارس با بیان اینکه سودآوری و عایدی بسیار خوب گیاهان دارویی می تواند جایگزین خوبی برای کشت های آب بر باشد، اضافه کرد: میتوان از این ظرفیت به عنوان راهی برای رشد مالی منحصر بفرد و ایجاد اشتغال پایدار با عایدی ارزی بهره برد. به همین علت توسعه کشت گیاهان دارویی در استان بعنوان یکی از مبانی توسعه و اولویت هاست.

او اعلام کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت و الگوی کاشت در مراحل اولیه بوده و انتظار این است که با همت سازمان جهاد کشاورزی و همکاری محیط زیست، منابع طبیعی، سازمان صنعت معدن و تجارت و شهرک های صنعتی و توان ارزشمند بخش خصوصی یک اقدام همه جانبه انجام پذیرد.

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: علاوه بر بیمه برطرف مشکل ارزی در پایانه های داخلی و خارجی برای گردشگران خارجی از دیگر موضوعات مطروحه بود که رئیس شورای هماهنگی بانک های استان قول مرتفع کردن آن را اعلام کردند.

فرخ زاده بر ضرورت و جدیت آموزش های لازم مختص تسهیلگران حوزه سلامت تأکید کرد و اضافه کرد: مدیریت کارآمد و علمی در زمینه گردشگری سلامت نیازمند ارائه آموزش های تخصصی برای تسهیلگران سلامت و عوامل شاغل نظامی و غیرنظامی در زمینه اصول و آداب تشریفات، زبان خارجه و پروتکل های فرودگاهی در راستای تحقق و پیشبرد اهداف عالی گردشگری سلامت است.

منبع: همگردی
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1513

به "افزایش 4 برابری ورود گردشگران سلامت به فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 4 برابری ورود گردشگران سلامت به فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید