اعطای گواهی حلقه طلایی به سران هشت شهر شرکت کننده در طرح ملی گردشگری روسیه

به گزارش ساری فان، هشت شهر گردشگرپذیر روسیه عنوان حلقه طلایی را از آن خود کردند.

اعطای گواهی حلقه طلایی به سران هشت شهر شرکت کننده در طرح ملی گردشگری روسیه

ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه در مراسم اعطای گواهینامه به شهرهای مشارکت کننده در طرح جهانگردی ملی حلقه طلایی روسیه، گفت:

حلقه طلایی در دهه 60 قرن بیست، زمانی که جهانگردی به اوقات فراغت محبوب تبدیل شد، به وجود آمد که این جریان، نشانه روشن فکری و توان اقتصادی شهروندان روسیه بود.

بیان کرد که بیش از 5 میلیون جهانگرد در سال 2017 از این شهرها بازدید کردند.

وی اضافه نمود:

دولت شوروی در ادامه این طرح برای اولین بار توجه خود را به ضرورت جهانگردی داخلی معطوف کرد. از سوی دیگر نامگذاری حلقه طلایی به خوبی مفهوم و محتوای راستا و این طرح را بیان می نماید، چرا که جهانگرد با پایه های طلایی میراث فرهنگی آشنا می گردد و از سوی دیگر به ماهیت راستای، که شهرهای اطراف مسکو را پوشش می دهد، پی می برد.

اولین گواهی حلقه طلایی به سران هشت شهری که در طرح ملی جهانگردی این کشور مشارکت داشتند، اهدا شد. سرگئی پاساد، پرسلاول زالسکی، راستوف، یاراسلاو، کاستروما، ایوانوا، سوزدال و ولادیمیر همان حلقه های طلایی روسیه هستند.

مدینسکی در ادامه این مراسم گفت:

در آینده لیست این شهرها گسترده تر خواهد شد، اما برای دستیابی به این هدف، ضروری است معیارهایی برآورده گردد که از آن جمله توسعه زیرساخت های جهانگردی و نگرش دقیق به آثار میراث فرهنگی است.

وزیر فرهنگ روسیه یادآور شد:

در دهه 90 حلقه طلایی، مانند همه بخش های جهانگردی داخلی، تجربه های دشواری را از سر گذارند، اما پیروز شد در سال 2017 بالغ بر پنج میلیون جهانگرد را جذب کند.

مدینسکی بعلاوه گفت:

وزارت فرهنگ روسیه در حال آماده سازی طیف وسیعی از رویدادها است تا نه تنها حلقه طلایی را به عنوان یک نام تجاری معرفی کند، بلکه با نهادینه کردن آن، این نام را حائز اعتبار دولتی کند.

حلقه طلایی عنوان طرح جهانگردی داخلی در روسیه است که به انگیزه تحرک بخشی در سایر شهرهای این کشور به جز مسکو و سن پترزبورگ اجرا شده تا علاوه بر به جریان انداختن جهانگردی داخلی، جهانگردان خارجی را به شهرهای دیگر روسیه جذب کند.

همزمان با به اجرا گذاشتن این طرح ای ملی در این کشور، دیگر جمهوری های روسیه نیز پروژه های بین المللی را در کشورهایی همانند ایران برای جذب جهانگرد به منطقه ها دوردست تر از مرکز روسیه، شروع نموده اند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1470

به "اعطای گواهی حلقه طلایی به سران هشت شهر شرکت کننده در طرح ملی گردشگری روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای گواهی حلقه طلایی به سران هشت شهر شرکت کننده در طرح ملی گردشگری روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید