اسکوئر انیکس در پی انتشار بیشتر بازی های خود برای ایکس باکس است

به گزارش ساری فان، نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه کننده فاینال فانتزی 16 و کارگردان فاینال فانتزی 14، به تازگی گفته که شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) در پی این است که بازی های بیشتری را روی ایکس باکس منتشر کند، زیرا تمرکز آن روی انحصاری کردن بازی های خود برای پلی استیشن منجر به افت عایدی این شرکت شده است.

اسکوئر انیکس در پی انتشار بیشتر بازی های خود برای ایکس باکس است

یوشیدا در مصاحبه ای با یوروگیمر اظهار داشت که عرضه فاینال فانتزی 14 روی ایکس باکس با واکنش مثبت قابل توجهی از سوی کاربران روبرو شده است و این تنها آغاز انتشار بازی های بیشتر روی این پلتفرم است. او گفت:

لازم به ذکر است که ایکس باکس در طول تاریخ برای موفقیت در بازار بازی های ویدیویی در ژاپن، جایی که دو رقیب بزرگش یعنی پلی استیشن و نینتندو بر آن سلطه دارند، کوشش زیادی نموده است و یوشیدا گفت که این می تواند توسعه دهندگان ژاپنی را از تمرکز بر ایکس باکس به عنوان یک پلتفرم برای بازی هایشان منصرف کند. او در ادامه اضافه کرد

این تغییر در استراتژی ظاهرا پس از کاهش شدید سود این شرکت در مه 2024 اتفاق افتاده است. در آن موقع اسکوئر انیکس خاطرنشان کرد به وسیله یک برنامه سه ساله برای تغییر اساسی شرکت، به استراتژی چند پلتفرمی روی خواهد آورد. به طور کلی اگرچه اسکوئر انیکس چندین بازی در طول سال ها روی پلتفرم های ایکس باکس و نینتندو عرض نموده اما پلی استیشن همیشه پلتفرم محبوب این شرکت بوده است اما ظاهرا این بازی ها با عرضه روی پلی استیشن نتوانسته اند آنگونه که باید انتظارات مالی را برآورده نمایند.

در این میان فاینال فانتزی 16 نیز انتها پس از مدت ها انتظار طور رسمی برای رایانه های شخصی معرفی شده است و در 17 سپتامبر (27 شهریور) امسال روی این پلتفرم در دسترس قرار خواهد گرفت. در نهایت کارگردان این بازی، هیروشی تاکای (Hiroshi Takai)، نیز اخیرا نظرات یوشیدا را تایید نموده و گفته که بازی های آینده این سری احتمالا در زمان عرضه برای رایانه های شخصی نیز منتشر خواهند شد.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1403 بروزرسانی: 18 شهریور 1403 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1731

به "اسکوئر انیکس در پی انتشار بیشتر بازی های خود برای ایکس باکس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوئر انیکس در پی انتشار بیشتر بازی های خود برای ایکس باکس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید